|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-31 10:14:00
|
|
AlfVerner |
Frågan är hur mycket skada ni ska hinna ställa till med innan ni rycks ur sadeln, eller hur formen för oskadliggörandet kommer att se ut. Drivs den här dumheten för långt väntar bara inbördeskrig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-31 10:18:00
|
|
AlfVerner |
Detta är inget personligt hot, jag läser bara av de spänningar som byggs upp p g a era genetiska störningar. Hur får man en idiot att förstå hur dum han är? Det ligger liksom i sakens natur att det är omöjligt...det enda man kan skriva är för andra att betrakta. Ingen "diskussion" kan föras med dig, du kan bara var det värdelösa exemplet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-31 10:20:00
|
|
AlfVerner |
Holstein förraktar inledningsvis Staten ETT DEMOKRATISKT FORUM, FRAMMEJSLAT UNDER ÅRTUSENDEN BLOD SVETT OCH TÅRAR. Holstein förraktar således demokratin, INTE staten som förtryckare, utan demokratin.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-31 10:24:00
|
|
AlfVerner |
Hur får jag reda på det? Jo, jag läser längre ner om "lagspelaren Holstein" : "Jag är en lagspelare som kommer att rätta mig efter ordföranden, Mats Svegfors".
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-31 10:29:00
|
|
AlfVerner |
"Är det inte tveksamt om en statlig styrelse, ett råd eller en nämnd, är bäst lämpad att fördela kapital..." skaldar Holstein. Svaret är enkelt: Det är ALLTID bättre att de som fördelar de demokratiska medlemsavgifterna är ett resultat av en demokratisk process. D v s STATEN och KOMMUNERNA ska bestämma över anslagen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-31 10:32:00
|
|
AlfVerner |
Det KAN bli fel, men det kan på sikt aldrig bli så fel som när det privata entreprenörsskapet ska sköta synpunkterna. Jag undrar tillbaka om Kamprad skulle acceptera regeringens synpunkter på hur hans IKEA ska drivas? Varför i helvete skulle JAG då som skattebetalare acceptera att en privat utnämnd kulturelit skulle sköta mina pengar?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-31 10:33:00
|
|
AlfVerner |
Tar vi ett enkelt exempel som alla kan se, så har vi privat massmedia...reklamstyrt skit, där det tar 4 timmar att se en långfilm därför att "näringslivet" vill kunna tränga in i våra liv och sälja sitt skit till oss.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-12-31 10:38:00
|
|
AlfVerner |
Och i telefonluren sitter loosers och hoppas kunna bli samtal nr 7, så man kan vinna en T-shirt eller så ställer Timell upp galanta damer med attacheportfölj som innehåller siffror som någon chimpans ska välja på och i big brother hyllas den silikonfyllda dumheten blandat med insamlingsprogram till HIV, cancer, rädda barn, röda kors...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-12-31 10:38:00
|
|
Janne B |
Varje gång som AlfVerner öser sin vredes skålar över någon så funderar jag på vad DU åtstadkommit själv. Du har kört tåg som styr sig själva eller hur? Gas och broms, punkt och slut! Holstein har startat och drivit storföretag, varav flera är i gång fortfarande som jag fattat det. Holstein har inte klivit upp i system som andra konstruerat och kört en bit. Han har varit nyskapande och gett andra möjligheter. Allt har givetvis inte varit till gott.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-12-31 10:45:00
|
|
AlfVerner |
ALDRIG har andras krav på att komma in och påverka våra privatliv varit så aggressiva, skoningslösa, hänsynslösa och medvetna som NU, när den privata girigheten får flöda fritt. Aldrig har kravet på kontroll av våra privatliv varit större än nu, med blomstrande tider för firmor som lever på rädsla. Aldrig har maffior och kriminalitet fått större utrymme, samtidight som mord och objektifiering av människan överbefolkar TV-utbudet.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-12-31 10:50:00
|
|
AlfVerner |
9>Jag sår i öknen. Hundratals frön som förbränns, där du är en av solstrålarna. Jag bär fram vatten, av Gud skapat vatten, som Holstein privatiserar, som DU, just du har råd att köpa och därför undrar vad det är för fel på att Holstein privatiserar.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-12-31 10:52:00
|
|
AlfVerner |
Jag odlar ek som ska ge skugga åt mina barnbarn om 100, 200 år. Holstein hugger ner den och gör möbler, som DU, just du har råd att köpa och återplanterar snabbväxande poppel som ska ge skugga åt honom själv.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-12-31 10:55:00
|
|
AlfVerner |
Holstein vet ingenting om kultur. Han är för dum för det. För honom är det kultur att betala Zlatan 400 miljoner för sitt fotbollsspelande. För mig är det kultur när Eric Persson samlar ihop hopplöshetens arbetarungar och bygger ett fotbollslag som slår ut officerskårens IFK Malmö.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-12-31 10:57:00
|
|
AlfVerner |
För mig är kultur att Statstelevisionen har monopol på alla landslagsmatcher, så att hela landet kan se sitt lag för en spottstyver, med rimligt avlönade fotbollsspelare. För Holstein är det kultur att det finns 100 kanaler, som turas om att äga landslagens matcher, så att alla till slut har alla kanalerena som vill se landslaget.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-12-31 11:00:00
|
|
AlfVerner |
...med påföljd att många fortfarande inte kan se alla matcher och med påföljd att den förhatliga statliga TV-avgiften Iden demokratiskt beslutade.... ersätts med en skyhögt större kostnad för en mássa pårivatkanaler som dessutom förgiftar oss med reklam och fördumning och där Holsteins uppfattning om "frihet" är att vi KAN STÄNGA AV OM VI INTE VILL SE" - Men vi får likt förbannat betala för all skit vi inte vill se.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-12-31 11:00:00
|
|
Janne B |
Du är så mångordig med så många lösa trådar så det är omöjligt att ha ett samtal med dig just nu...
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-12-31 11:02:00
|
|
AlfVerner |
Holstein är en lagspelare som följer högerextremisten Svegfors. Men han är ingen samhällsmedborgare som följer den demokratiskt valda regeringen. Holstein förraktar den demokratiska processen och det enda som varierar genom tiderna är inte brottet, utan straffsatsen.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-12-31 11:04:00
|
|
Janne B |
Mina möbler består i huvudsak av 50 år gamla grejer gjorda av gran o fura. Samt spånskivor gjorda av skogsavfall från Dalarna etc. Här finns inget ädelträ.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-12-31 11:06:00
|
|
AlfVerner |
16>Du MÅSTE försöka se tråden. Den heter IDEOLOGI och handlar hur man bygger sammanhang, gemenskaper, tillhörighet och RÄTT TILL PRIVATLIV, d v s lugn och ro, eget tänkande, staten som trygghet, k
änslan av att TILLHÖRA den DEMOKRATISKA genmenskapen. Holstein är anarkist, fascist, men framförallt totalt okunnig om konsekvenserna av sin politiska uppfattning. En genetisk idiot.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2007-12-31 11:10:00
|
|
AlfVerner |
...den regering vi har nu leder oss mot medeltiden och människovärdet är utsatt för stark inflation. Nu väntar vi mer på ett skolattentat än den blomstertid nu kommer och det beror på Holstein, det är DET han har åstadkommit IDEOLOGISKT. Regeringen måste falla snabbt.
|
| |