Inlägg #1: Postat: 2007-12-31 03:00:00
|
Sunny |
Föreningen emot kuperade svansar på hundar vann ju till sist men inte har de någon annan verksamhet än just denna.
När jag var med i Bris så fanns det inget särskilt för julfirande o sånt.Man jobbade för en lagändring.
Föreningerna Stulen barndom o Samhällets styvbarn som jag stöttar nu driver sak emot samhälle o stat: De är ingen hjälporganisation.
Så uppfattar jag humanisterna oxå: de verkar emot religiös fanatism o vidskepelse men de är knappast någon hjälporganisation?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-31 07:50:00
|
Janne B |
Jag har aldrig hört talas om någon annan oirganisation som säger att något ska BORT utan att ha ngt att ersätta detta med. Jag har varit med i både ideorganisationer och praktiska hjälportganisatioiner, men vi har aldrig sagt att Röda Korset ska läggas ned. Men föreningen Humanist huvudhummer är att förbjuda offentligt kristendom i alla möjliga festliga sammanhang. Som skoilavslutningar. Men de har inget akternativ.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-31 07:55:00
|
Janne B |
Hur skulle svenska folket stå ut med årets mörkaste månad utan all musik som strömmar ut från kyrkor och Media.Den kristna hjälpverksamheten är som störst nu. Den gillas inte av Humanister, men de har inget i stället. Vi vet alla att man inte bara kan säga att staten ska sköta det....
|
|