|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-29 14:06:00
|
|
Inger Olsson |
Som förälder orkar man inte tänka riktigt klart eller verka för saken. Risken är att man snurrar in sig, tror jag.
Däremot undrar jag hur de bara tog "barnet som inte visade något symtom alls", som du skriver. Eller, vad jag förstår, ingen läkarundersökning gjordes före barnet omhändertogs?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-29 14:06:00
|
|
Inger Olsson |
Finns det någon psykiatrisk diagnos på någon av föräldrarna som har startat detta omhändertagande? Det är det enda skälet som jag kan tänka mig vara anledningen till att soss har reagerat så snabbt. Förstås utöver en anmälan om missbruk på föräldrarna. Förstå mig rätt: jag ser soss agerande ur föräldrarnas synvinkel men också ur samhällets. Är det ett misstag så bör man alltså reda ut det o gå vidare. Barnet mår inte bättre av att föräldrarna ältar skiten.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-01-01 09:23:00
|
|
Mamma1 |
Hej Inger Olsson. Vår son var pigg och kry och var välutvecklad, enligt läkare och soc. själva. Jag hade diagnos posttraumatiskt stressyndrom, men mådde bra då jag blev gravid. Har ingen kontakt med psyk. längre eftersom jag mår bra. Detta visste soc. om. Då vår son placerades hade jag enbart haft kontakt med psykolg då soc. sade han skulle placeras! Jag och min sambo gick i samtalsterapi under den tid då vår son var placerad! Sedan behövdes det inte längre.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-01-01 09:47:00
|
|
Mamma1 |
Enligt Länsrätten skulle vi inte ens nämna mitt ptsd eftersom det inte var det som soc. använde som orsak till att omhänderta vår son! Någon orsak gavs ju inte. Bara att vi skulle ha brister, inte någon förklaring, enbart "brister" sade dem. Vi var kärleksfulla och skyddade honom, enligt soc. själva.
|
| |