Inlägg #1: Postat: 2007-12-28 23:25:00
|
GunnarL |
Snälla Sunny, Jag förstår detta, och även att en hund kan betyda väldigt mycket för en ensam människa - barn eller vuxen spelar ingen roll. Men i många fall har det gått så långt att hunden blivit en mer självklar familjemedlem än t.ex. ett barn - och då är det fel! Då kommer man in något sjukt tänkesätt: "Människor kan man inte lita på". "Däremot blir jag aldrig sviken av min hund". Jag tror inte för ett ögonblick att Du tänker så, men när man ser en del människor så börjar man ju undra.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-28 23:51:00
|
Sunny |
Gunnar: Människor kan lättare dölja sina avsikter medn språket o annat: ett djur använder kroppsspråk o när man lärt sig läsa av det så kan det djuret inte ljuga för dig.Men i mitt fall så har jag 2 gubbar o en klunga vuxna barn som jag litar bergfast på.Där spelar det ingen roll att några är biologiska,en ingift o de andra fosterbarn.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-28 23:56:00
|
GunnarL |
2/ Sunny, jag vet detta och är medveten om att Du älskar både människor och djur! En sund inställning. Sen förstår jag också Din uppgivenhet och sårbarhet när Du var ett utstött barn. När jag skriver nedlåtande om "hundägare" så är Du absolut inte inbegripen!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-28 23:58:00
|
Sunny |
Jag har ju fått begrava ett antal hundar: de lever ju inte så länge,samt en dotter. Det är likadant för min hundälskande syster. Vi är eniga om att man inte kan jämföra sorgen efter döttrarna med sorgen efter hundarna: Inte på några villkår. Men vi är gynnade o har haft båda delarna. Jag tror att den som inga barn har haft sörjer sitt husdjur mera som ett barn???Men jag vet inte: hur mäter man sorg?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-29 00:01:00
|
Sunny |
Gunnar: det var bara hundarna på gatan som fick eller ville ha med horungen att göra.Jag glömmer dem aldrig. Men jag har aldrig kännt det som att du menar mig.
Jag skrev själv för inte så länge sedan artiklen om De där Skruvade människorna i kennelklubben som håller på som tokiga på heltid!!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-29 00:03:00
|
Sunny |
Jag älskar de flesta djur. Men en enda gång har jag sagt nej till ett barn med ett husdjur: det var när dottern kom med en fågelspindel!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-29 00:12:00
|
GunnarL |
5/ Sunny, Det är "de skruvade människorna i kennelklubben" som jag och jag tror även Lars talar om - inte en vettig människa som Du. Men nu säger jag God natt Sunny - klockan börjar bli mycket och barnbarnet vaknar vid sextiden. Du hade rätt - det är roligt att ha ett barnbarn. Och därtill den absolut finaste och sötaste unge som nånsin funnits - ja möjligen undantaget mina egna barn då. God natt!
|
|