Benazir Bhutto - hon älskade sitt land

Inlägg #1: Postat: 2007-12-28 20:49:00
Uno Hansson
Vad är Sverige? Ett litet land där 9 miljoner människor med individuella frihetsrättigheter, som samsas om att leva inom samma geografiska område med en gemensam konstitution; under vars restriktioner valda reprsentanter fattar demokratiska beslut!
Inlägg #2: Postat: 2007-12-28 20:55:00
Uno Hansson
Det skulle nog inte tjäna något syfte att vilja dö för Sverige. Den tiden är förhoppningsvis passerad för alltid! Vi har yttramdefrihet, men de flesta av oss saknar fortfarande möjligheter och resurser för att varje dag nå ut till den stora publiken.
Inlägg #3: Postat: 2007-12-28 20:56:00
Uno Hansson
... yttrandefrihet...
Inlägg #4: Postat: 2007-12-28 21:23:00
peter_
Ja, jag tror att det är åtskilliga politiker och andra medborgare i Sverige som skulle vara beredda att riskera sitt liv för att försvara demokratin, om situationen skulle uppstå. Att välja att dö för Sverige vore konstigt. Hur skulle en sådan valsituation uppstå?
Inlägg #5: Postat: 2007-12-28 21:30:00
peter_
OK, det stod inte "att välja att dö..". Men som sagt, jag tror att det är åtskilliga svenskar som skulle vara beredda att riskera sina liv för att bevara landets frihet och oberoende. Trots att vi hade allmän värnplikt tills helt nyligen så fanns det bara ett fåtal vapenvägrare. Ett antal skulle till och med vara beredda att riskera sina liv för andra länders skull. I Finland, Bosnien, Libanon, Afganistan..
Inlägg #6: Postat: 2007-12-29 09:51:00
Billy Butt
Det är lite tråkigt när man måste skriva här på kommentarssidan och förklara vad man redan skrivit. Det verkar som om en del inte tycks förstå. Jag menade så här:se nästa svar
Inlägg #7: Postat: 2007-12-29 09:52:00
Billy Butt
Om Sverige var utsatt för en hot situation undrade jag hur många av våra politiker skulle vara beredda att offra sina liv för sitt land och sitt folk. Detta framgiock faktiskt. Det behövdes inte stå så ordagrann.
Inlägg #8: Postat: 2007-12-29 15:22:00
peter_
Ja, jag tror a min sida att atskilliga, politiker och andra, skulle vara beredda att riskera livet i en hotsituation. Exvis sa har halva befolkningen under manga ar offrat mer an ett ar av sitt liv for att forbereda sig for att forsvara landets frihet och oberoende om det skulle bli nodvandigt.
Laddar...