|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-27 16:35:00
|
|
robwen |
Jag tycker det är allmänt suspekt att rapportera information för pengar. I ett samhälle borde informatinoen flöda fritt utan mellanhänder. Om man ska göra en vågad liknelse, så är betald nyhetsrapportering ungefär som att ha sex för pengar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-27 18:40:00
|
|
replikon |
Herr robwen satte horstämpeln på en gigantisk grupp människor direkt, han. Han kan konstens att tillskriva sig själv en oöverskådlig betydelse. Musiker, konstnärer, författare, dansare, skådespelare...det är som att sex för pengar...eller? Sådant ska man väl göra för att det är kul?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-27 19:53:00
|
|
robwen |
Men visst var det en kul liknelse i alla fall? :-. För det första så tycker jag att man måste kunna ifrågasätta den professionella jounalistikens framtid i en värld där människor faktiskt kan kommunicera direkt. Fenomen som Sourze och YouTube har potential att på ett fundamentalt sätt omstrukturera medialandskapet. Varför inte göra det?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-27 19:54:00
|
|
anneskaner |
Robwen hoppas du inte köper eller läser kvällstidningar, ser på TV tar del av vad som sker i världen. Allt är köpta nyheter av köpta journalister. O din liknelse vid prostitution vilken smäll mot en stor yrkesgrupp varav flertalet gör ett bra jobb,
Vad är det för bra du gör?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-28 15:23:00
|
|
robwen |
anneskaner: Min morfar var redaktör och politisk skribent på DN för länge sedan, så i den mån jag har förolämpat någon, så är i så fall även min egen släkt inkluderad. Jag ifrågasätter inte huruvida skribenter gör ett bra jobb inom deras ramar, det jag ifrågasätter är ramarna för deras arbete.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-28 15:44:00
|
|
robwen |
Dessutom så kan jag väl avslöja att min TV gick sönder för ett halvår sedan, och jag kan inte säga att jag saknar den. De kvällstidningar jag köper årligen kan också räknas på ena handen. Jag känner att jag får mer ut av att leta information på Internet eller läsa böcker rentav. Mycket av det jag läser och ser är naturligtvis producerat av proffs, men utvecklingen verkar ju gå emot att man får mer direktkontakt med informationskällan.
|
| |