|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-27 14:45:00
|
|
Valdemar J |
"Men invandring är en tydlig källa till välstånd." Grov förenkling, vilket även en sverigedemokrat skulle vara snabb att påpeka. Enda fördelen invandrade arbetare alltid ger över en inhemsk arbetskraft är att invandrare inte kostar det nya landet något under tiden de spenderar i ursprungslandet, vilket den egna befolkningen gör, i form av utbildning m.m.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-27 14:45:00
|
|
Valdemar J |
Sedan gäller för invandrare precis samma som gäller för alla medborgare i ett resursfördelande samhälle, dvs att vissa är netto-tillförare medan andra tillfördelas mer i form av bidrag än de själva tillför under en livstid. Personer med begränsningar som gör att de inte kommer in på arbetsmarknaden är ekonomiskt sett en nettokostnad för samhället och ingen tillgång, vare sig de är svenskar eller invandrare.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-27 14:45:00
|
|
Valdemar J |
Gulligt snack som att om "invandring leder till fattigdom, skulle USA varit världens fattigaste land" är dålig för att inte säga oansvarig retorik i den svenska invandringsdebatten, eftersom den amerikanska invandringspolitiken skiljer sig starkt från den svenska.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-27 14:45:00
|
|
Valdemar J |
USA ger inte många asylplatser som Sverige, däremot tar man in närmast hela gräddan av den välutbildade eliten i andra länder, samt andra studenter som själva finansierar sin utbildning. Att sälja universitetsutbildningar till utlänningar är en stor exportvara för USA, men en ren kostnad för Sverige eftersom man inte tar betalt för dem.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-27 14:46:00
|
|
Valdemar J |
Huruvida invandring genererar välstånd som i USA, eller etniskt grundad ekonomisk segregation som i Sverige, beror på en mängd faktorer. Sverigedemokraterna har marginell betydelse.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-27 14:46:00
|
|
Valdemar J |
Den svenska vänstern har alltid snackat mycket skit. Nu vet vi att borgarna är precis lika skitfyllda. Är det inte dags att sluta skylla på sverigedemokraterna, vars blotta existens ju är ett symptom på ert eget misslyckande, och börja ta ansvar för er invandringspolitik?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-27 14:46:00
|
|
Valdemar J |
Ni vågar inte ens debattera med sverigedemokraterna, eller ens låta dem komma till tals i media, inte konstigt att de växer. Ta in folk, men se till att ni är beredda att ta emot dem, era självgoda jävlar, och se till att de som redan är här får det bättre innan ni tar in fler.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-12-27 14:50:00
|
|
Valdemar J |
Och innan jag blir kallad sverigedemokrat av människor som bara kan tänka i blockpartitermer, så låt mig säga att jag avskyr sd, men bara en liten aning mer än jag avskyr riksdagspartierna.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-12-27 14:58:00
|
|
Lars Nilsson |
Rätt Valdemar. Det här var bara ytterligare en floskelartikel från en politikercentral.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-12-28 16:10:00
|
|
Inger Olsson |
Valdemar J: Fanimig något av de bästa kommentarerna som jag har läst på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-01-04 21:53:00
|
|
arga gubben |
Ja!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-02-27 09:45:00
|
|
Leif-Arne |
Nu var vi minsann uppe i höga tonlägen. Kan någon ge ett exempel på något konkret SD har åstadkomit i kommuner där de är repressenterarde?
SD har endast en fråga, ut med invandrare, genom stoppad invandring menar de att man skall frigöra resurser till äldreomsorg, skola, rättsväsende och få tillbaka Loket till Bingolotto, vur verklighetsbefriat är det på en skala 1 till 10.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-02-27 09:48:00
|
|
Leif-Arne |
Jag tillhör själv den förkättrade gruppen invandrare, inledningsvis så har jag kostat svenska staten pengar för både barnbidrag och skola. Men sedan 35 år har jag betalat skatt, en del över genomsnittet efter som jag ligger ovanför brytgränsen.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-02-27 09:49:00
|
|
Leif-Arne |
Talet om massinvandring bör preciseras, det är i fallande orning från länderna Finland, tidigare Jugoslavien och Norge de riktigt stora invandringsstömarna kommer, är massinvandring ett problem är det isf oss det är fel på.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-02-27 09:53:00
|
|
Leif-Arne |
Arbetskrafts invandring är aldrig ett problem. Vad gäller flyktinginvandring så kan vi vare sig ha en oreglerad flyktinginvandring eller helt stängda gränser. Den behöver således regleras. Om jag inte är fel underrättad så är fallet så redan idag. Man kan naturligtvis disskutera hur denna reglering skall fungera.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-02-27 09:57:00
|
|
Leif-Arne |
Enligt SD myten så är den disskusionen inte politisk korrekt och undertrycks. Hm, detta måste isf. de som för fram förslag om anhöriginvandring missat. Integrationen är ett socialt misslyckande i vissa stycken. Vad är mest konstruktivt, föra fram konkreta förslag omt.ex SFI eller sprida fördommar. Valet är envar fritt, men för min del håller jag alltid på konstruktiva resonerande människor som repressenterad en genomtänkt ideologi. Där kommer aldrig SD att platsa.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-02-28 09:57:00
|
|
ArHo |
Kosovoalbanier som har sitt modersland Albanien!Varför skall albanier kräva ett främmande land som deras egendom? Stå på er alla serbier och försvara ert landområde
och låt inte inkräktarna göra ert Kosovo till ett andra Albanien!
|
| |