Ryssland - vem bryr sig?

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-12-28 17:53:00
Lars Nilsson
"Ryssarna är ett läsande folk och är väl förtrogen med både den egna och den klassiska utländska litteraturen" säger Yngve. Det är en skröna, min gode Yngve. En annan myt upparbetad av svenska kommunister var att ryssarna var mer språkbegåvade än andra samt älskade klassisk musik och balett mer än andra. Åk till Moskva Yngve och kolla. Du kommer att bli besviken på omfattningen av det kulturella intresset. Så var det tidigare och så är det nu också. Jag, lovar.
Inlägg #22: Postat: 2007-12-28 18:59:00
Yngve K
På TV8 såg jag hur totalt förflackat media och kultur har blivit i USA. Nyheterna tillhör underhållningsbranchen och skall dra så många tittare som möjligt. Informationen om vad som händer i det egna landet och omvärlden blir därefter. Kanske hör nyheterna i Ryssland också till underhållningen. Det är inte bara ensidigt politiskt inriktat men denna ensidighet finns också i USA. Därför fick man oppinionen med sig att starta krigsäventyret. Ett allsidigt medialandskap skulle ha förhindrat kriget.
Inlägg #23: Postat: 2007-12-28 19:26:00
Lars Nilsson
22/ Ja, men nu är Du inne på en annan fråga. Och kom inte och jämför rysk nyhetsrapportering med amerikansk. Det trodde jag tom Du, som brukar citera amerikanska tidningar visste.
Inlägg #24: Postat: 2007-12-28 19:31:00
Lars Nilsson
Eller är alla dina citat från från amerikanska "förflackade media" bara undantag? Du bevisar faktiskt med Dina egna citat, utan att förstå det själv, det galna i Din egen bevisföring.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...