|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-23 23:13:00
|
|
Sunny |
Mina egna barn har lidit av mitt juldrickande: jag sänkte julångesten i vin. Trots att det hela tiden funnits en pappa Den Käre som är helnykterist o en extrapappa oxå helnykterist att tillgå så vet jag att de varit ledsna ibland. Aldrig rädda men ledsna. Ibland var det rädda att jag skulle ta livet av mig. Det var när de var i tonåren.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-23 23:44:00
|
|
Sunny |
Ungarna hade i nästan 20 år en jättesommarfest här: det kom folk från överallt o det söps i dagarana 3.Vi gamlingar var inte bjudna utan på semster vilket vi var djupt tacksama för. När jag påpekade att en av hennes gäster var så full att han lagt beslag på hundkorgen,en försökte lägga upp snoppen på grillen o den 3:e bröt foten sade flickan lungt: ja ja: Men de är inte min Mamma!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-24 00:39:00
|
|
anneskaner |
Sunny vi har alla vår ångest och vi lever med den - att gå vidare är väl en väg och att lära av misstagen och det vi gjort fel.
Såg du mötet i går med Stefan Sundström och Olle Carlsson, präst i Allhelgonakyrkan.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-24 01:18:00
|
|
Sunny |
Nej vi firade julafton i går! Det är därför jag har så bra tid nu.
Men du har rätt. Man får lära sig leva med sin ångest.Barnbarnen har sluppit känna vindoften under julfirandet men det kan fortfarande gå illa i ensamheten
Jag återanvände en jultext från förr på min blogg men det är bättre än att inte skriva alls.Vill nån läsa så är det Länk: pedofilensdotter.blogg.se
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-26 12:58:00
|
|
Janne B |
anneskaner/ Må väl Jag såg början av samtalet med Stefan och Olle men det började så oändligt svävande. Så ringde min telefon. Jag hade sett fram emot att lyssna noga. Fick du ut ngt att förmedla vidare ???.
|
| |