|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-23 16:16:00
|
|
Yngve K |
forts Then in the 1990s they drastically changed everything They said OK now we are watching another channel We´re not watching this one anymore./-/ They said," Forget about all heroes, forget about the entire cultural heritage, forget about everything. We´ve changed the picture. Now survive./-/ It´s like throwing house pets into the forest."
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-23 20:56:00
|
|
Yngve K |
Nu har jag väl förstört julfriden med mina kommentarer men det var bara en tillfällighet att jag såg Gulag på biblioteket och lånade den. När jag började läsa den kände jag igen det som jag läste redan på 1960-talet. Det var om inte de onda kommunisterna tagit makten skulle Ryssland blivit demokratiskt och välmående som Västeuropa. Det är bara den haken att det kanske blivit en högerdiktatur liksom Polen, Ungern eller Rumänien. Hade en högerdiktatur varit bättre. Jag bara undrar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-23 21:16:00
|
|
Yngve K |
Jag önskar Lars och alla andra som skriver och läser på Sourze en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År. Yngve
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-23 21:29:00
|
|
Lars Nilsson |
Detsamma Yngve.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-23 21:46:00
|
|
CMO |
2/ Eftersom du undrar. Ja "högerdiktaturer" brukar både vara mindre totalitära, mindre "mordiska", mindre imperialistiska och mer kortlivade än kommunistdiktaturer så det hade nog varit mycket bättre, även om det inte hade varit bra. God Jul!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-23 22:19:00
|
|
Janne B |
Det finns en stor skillnad till. Högerdiktaturer anser sig inte äga folk, de får sticka om de vill. Men alla vänsterdiktaturer jag har hörtr om LÅSER INNE folket. Det är ett brott att ens försöka lämna landet.
Detta gäller fortfarande på Kuba så långt jag vet. Gällde i 50 år i SOVJET, albanien, Kina osv....
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-23 22:39:00
|
|
CMO |
6/ Ingår väl iofs i "mindre totalitära" biten men ett bra påpekande likafullt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-12-26 11:13:00
|
|
Yngve K |
Herald Tribune den 22 dec. 2007 Sophia Kishkovsky:" In college in the early 1990s Minayev studied the history of the Third Reich, with a focus on the history of propaganda. That included, of course the life and works of Goebbels.:" From that point of wiew of mass propaganda and advertising, I think there´s been nothing new since the time of Goebbels, Minayav said, The modern world is absolutly fascist. Men must look like this. Woman must look like this. All must look like them or be losers."
|
| |