|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-23 13:57:00
|
|
Janne B |
Putin fick ju genast han tillträtt som president mycket höga opinionssiffror och sedan röstsiffror. VARFÖR. Ja han var ju tvärtemot alla ryska ledare genom tiderna. Han var ju Frisk, Atletisk och Nykter. Allt detta applerade till de ryska kvinnorna. Därtill verkade han modern och framtidsinriktad - vilket nog tilltalade de flesta unga. Han hade kunnat vinna valet utan det minsta valfusk.../
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-23 13:59:00
|
|
Janne B |
Jag har inte glömt Gorbatjov. Men han lyckades riva ner ett omöjligt samhälle utan att riktigt veta vad han skulle ha i stället. Men när jag såg de första bilderna på hur Gorby med fru gick omkring på gatorna i Moskva och prata med folk, då förstod jag att ett nytt Ryssland var på väg.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-23 16:05:00
|
|
Yngve K |
Herald Tribune den 22 dec. 2007 Rubrik:" From Communist to party animal to dissident." Sophia Kishkovsky:" We are people cut in half. We lived "v sovke" he Sergei Minyevsays using a derogatory slagterm - whitch translates as "in the shovel" - for the Sovjet era." Then in they 1990s the drastically changed everything.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-24 00:21:00
|
|
Ramona Fransson |
Putins utbildning vid STASI i forna Östtyskland är säkert något som sitter, inte bara i kläderna, utan också i hjärnan. Han vet vad det vill säga att äga makten och hur man gör för att behålla den. Jag litar inte på Herr Putin mer än vad tror på Lottoraden!
|
| |