|
Inlägg #21: Postat: 2007-12-22 19:54:00
|
|
AlfVerner |
16>det är inte MIN yxa "dirren" behöver rädas, det är snarare så att Pettersson riskerar MITT minst måttliga uttag ur systemet. Jag räds att man förväxlar MIG med Pettersson och det borde sannolikt en del av de huvudlösa debattanterna reflektera över. Pettersson skapar otrygghet, rädsla och spänningar i samhället, spänningar som ABSOLUT kommer att utlösas.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2007-12-22 20:51:00
|
|
Janne B |
CMO 16 / Riktigt roligt med en svensk-amerikan som fortfarande kan leka och bolla med orden på ditt sätt. Merry Christmas på dig...Ja
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2007-12-23 12:58:00
|
|
Petter Hedberg |
Det hörs ett ryt från en vrede så het.
Det är Alf Verner, Sourze profet.
Rättssamhället är borta, direktörerna är skraja.
Anarkin skall råda, säger vår Jesaja.
Men låt oss nu tänka,
Och inte omdömet bänka.
Ett samhälle som leds av en laglös skara.
Kommer knappast en enda blodsdroppe spara.
Lynchmobbar drabbar allt och alla,
Då kan t.o.m. profeter för mobben falla.
Låt oss därför döma efter lag, trots dess brister.
Det gynnar stark som svag, och till slut hamnar fifflare i klister.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2007-12-23 13:01:00
|
|
AlfVerner |
22>Som vanligt hukar du i stormen och lägger hela din kraft på formen, men det är klart, om Gud inte fanns, var skulle du då tagit vägen någonstans, så han måste finnas per definition, trots att han, eller hon för den delen, bara är en illusion. Ett helt liv måste omprövas om du på din tro skulle berövas. Och ser man sen till hela jordens perspektiv, förstår man att det är ett djävla liv och kiv, och ingen vill ge opp, därför finns det heller inget hopp.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2007-12-23 13:04:00
|
|
Petter Hedberg |
"They say that what you mock
Will surely overtake you
And you become a monster
So the monster will not break you
"
U2, Peace on earth
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2007-12-23 13:10:00
|
|
Petter Hedberg |
24/ Alf han har sin sanning klar, och tror att han kan ge Janne svar. Men ack ett så vanligt fel från en atteist,
att tro att andras analys har brist.
Vi andra undrar faktiskt hur,
den käre Alf kan förespråka diktatur.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2007-12-23 13:11:00
|
|
AlfVerner |
23>Det är för fan direktörerna som står för anarkin, som uppträder som moraliska svin och drar med sig demokratin och laddar utanförskapets magasin. Hur vill du att lagen ska respekteras, när moralen deformeras. När Skandias löskefolk gör sig till lagens tolk´då finns inte längre lagen och alla agerar efter de egna behagen. Det är en makalös tragedi att du inte fattar att det ur detta föds en anarki.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2007-12-23 13:18:00
|
|
AlfVerner |
26>Stabilt flyttas demokratin in bakom styrelsernas gardin. Lika säkert skrumpnar folkets makt och lika säkert marscherar landet ur takt. Och bakom dessa gardiner stjäls ofattbara summor, i skydd av "lagen" frossar man i hummer. Den politiska polariseringen som idag är "kriminell" kommer att urarta i en djävla smäll.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2007-12-23 17:08:00
|
|
Janne B |
24 Alf Verner/ Jag är nog inte så bra längre på djupgående analyser, se de får du sköta. Men dessa dina anlyser blir mer begripliga med ett vårdat språk. Folk är inte as och svin, de är medmänniskor med påtagliga fel och brister.
|
| |