Inlägg #1: Postat: 2007-12-19 20:29:00
|
steno |
Men tidningarnas ledning som satt i stadens organ hade inte gjort mycket för att stärka nykterhets, barna- eller socialtjänsten. Socialtjänsten däremot var ju påpassade av kvällstidningarna, länsstyrelsen, JK och länskonsulenter. Det blev en artikel som tog. Tidningen tog tillbaka
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-19 20:31:00
|
steno |
Att bli publicerad i en tidning var stort tyckte jag. Nästa skedde i DN 15 år senare men sedan gick det nedför. Nu är dess debattredaktör en kejsare som skriver upphöjda artiklar om sitt eget forum
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-19 20:37:00
|
Janne B |
Alltid givande att höra om dina upplevelser Steno. Även i Umeå satt ju redaktörerna för VK och VF med i kommunens styrelse. Chefred Rosen hade varit riksdagsman o landshövding. Arne N?? på VF kom snabbt in i riksdagen osv. Hålla i sär makt o media var svårt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-19 23:27:00
|
Yngve K |
I ett kafé har jag träffat en 19-åring som är både disk- och skrivarkollega.Så här skriver Ninos Chamoun i Göteborgs-Posten-Attityd-Disk om livet som diskare:" Det hela börjar som ett jobb, du är taggad, du vill visa alla att du är en gudabegåvning på att diska./-/"Man blir härdad" sa en vän i går till mig. Det har han rätt i, efter en hel dags strid i disken är det ingenting som kan skrämma upp en. Du har stirrat Diablo själv i vitögat och överlevt.Den här texten går ut till alla diskare."
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-20 14:45:00
|
replikon |
Grattis till ett "hårt" liv som går utanpå det mesta. Jag har också diskat. Blir man accepterad då?
|
|