|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-16 21:46:00
|
|
Petter Hedberg |
Att bli upprörd över att han inte tar ställning för feminister är onödigt. Som jag påpekat tidigare så har han svårt att ens undvika att argumentera emot sig själv i sina egna artiklar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-16 21:53:00
|
|
CMO |
Vari består det galna? Har man något vettigt, intressant eller underhållande att säga ska man få skriva. Det finns de som är betydligt mindre lämpade än BB att skriva på Sourze. Jag till exempel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-17 01:01:00
|
|
Daniel Wijk |
Petter: Jag tycker att det är lustigt att dessa "grova brott" inte tagits upp till högst domstolen än med tanke på vilka rasistiska förtecken som innehållet i domen mot Butt hade. Mycket i domen var centrerat kring tankegången att "ingen vill väl ligga med en sådan äcklig halvneger". Helt sjukt att de inblandade i rättegången inte fått gå på plankan för länge sedan...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-17 15:53:00
|
|
Petter Hedberg |
Varför skulle det tas upp till högsta domstolen. Högsta domstolen tar inte upp alla våldtäktsmål.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-17 15:53:00
|
|
Petter Hedberg |
Det skall tilläggas att HD inte mindre än 8 gånger har gått igenom skälen för en resning och samtliga gånger kommit fram till att inga sakliga grunder föreligger för en resning.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-17 15:55:00
|
|
Petter Hedberg |
Att sedan målsäganden uttalade sig rasistiskt är mycket trist, men det är inte ovanligt att ett brottsoffer låter ilskan flöda över och använder ökord som inte hör till sakfallet.
Det var väl inte domaren som sa detta förmodar jag. Vad är sannolikheten att 9 kvinnor kokar ihop en historia som håller i en rättegång? Det är inte så himla enkelt som det låter att hitta på en historia som inte faller endast på att beskrivningen inte är konsekvent.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-17 16:26:00
|
|
CMO |
6/ När man mot gällande regler och sunt förnuft har gemensamma förhör med flera av de påstådda offren är det kanske inte så svårt att koka ihop något. Det har inte framkommit något, vad jag vet, som tyder på att BB begått våldtäkt i egentlig mening, dvs inget våld inget tvång verkar ha förekommit. Domen är en skamfläck i svensk rättshistoria.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-12-20 09:16:00
|
|
Daniel Wijk |
5: Det ska också tilläggas att ett antal juridiska experter har uttalat sig och framför allt uttalat sin förvåning över att HD inte tar upp fallet.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-12-20 09:39:00
|
|
Pia K |
Menar du det vi skriver om här i artikeln?
|
| |