Inlägg #1: Postat: 2007-12-16 01:19:00
|
Sunny |
Mtas.:Detta tror du inte men det är sannt:
I familjen har vi alla haft vinterkräksjukan i olika omgångar o med tanke på att 10 bor i hop här o 5 nästan grannar så har vi lyckats med konststycket att ha någon liggande varje dag. Så har vi haft 3 fall av svinkoppr hemma hos mig Ett svårt falla av halsfluss oxå hos mig vattenkoppor på barnens dagis samt en märkligt magdiarre som inte är så våldsam men ger ungarna skyhög feber.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-16 01:23:00
|
Sunny |
2 barn har börjat nya skolor o 2 nya dagis: de är vandrande bacillhärdar!
Dottern är barnledig med babyn o in kommer en ström med barnlediga komisar som har äldre syskon på andra dagis o andra skolor! Så har exet 2,min friske man,blivit sjuk. O dottern tycks ha ärvt mni kärlkramp för hon fick ett anfall i helge
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-16 01:25:00
|
Mats TCM |
Låter jävligt illa det där! Det klart bor man så extremt tätt inpå varandra så ökar ju givetvis smittspridningen. Det finns ingen "barriär" s.a.s för att använda ett begrepp inom sjukvården.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-16 01:25:00
|
Sunny |
Vi fiunderar på att sy en pestflagga o hissa i utejulgranen!!!
En har klarat sig: Den Käre som är så gammal o sjuk att de absolut ville vaccinera honom emot det mesta.Det gick han inte med på o nu flinar han åt oss andra.
Men det är bra Mats: sånt här är ju bara baggisar.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-16 01:43:00
|
Sunny |
3 Nej man kan ju inte isolera sig från sina egna barn o barnbarn! Men det är värst när någon byter skola/dagis samt om höste
|
|