Inlägg #1: Postat: 2007-12-15 13:48:00
|
Elina |
Jag tycker nog att ditt förslag är uselt. Ta i stället :så fort ett lands makthavare utlyser ett krig avsätts de av FN och ett fredligt regim tar plats. Hur det vore i praktiken är förstås en annan historia.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-15 14:37:00
|
Mats TCM |
Menar Du att det tandlösa FN skall vara världspolis? Du skulle lika kunna säga USA som i praktiken styr FN trots att de konsekvent vägrar att pröjsa sin medlemsavgift. Men världspolis är de likt förbannat. Det kommer att bli fruktansvärda gränsdragningsproblem med den typen av förslag.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-15 16:52:00
|
Valdemar J |
Här citeras professorer för att ge tyngd åt artikeln, men Delavante hanterar "fakta" på ett sätt som är oacceptabelt inom den akademiska världen. Oaktat i vilken egenskap Delavante önskar informera så sänks värdet på Sourze i mina ögon varje gång jag läser någon av hans artiklar. Att döma av hur höga betyg han brukar få är jag kanske ensam om detta.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-15 21:45:00
|
GunnarL |
En fantastisk konspiratorisk teori fullt värdig en Forsyth eller Baldacci - börja skriv thrillers i stället! Där ställer ingen krav på att det Du skriver skall vara sant.
|
|