|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-13 05:38:00
|
|
Inger-Sofia |
God morgon.Om dina ord finns mycket att säga..Av tankar och känslor Sprängs dom sönder. Lägger sig vart och ett Som sorgsna,mörka fläckar som inte vill bli tänkta mer.Kram.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-13 13:31:00
|
|
robbe74 |
hur kan detta trams få plats på Sourze? Herregud var det kvalitet vi ville ha?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-13 15:11:00
|
|
Petter Hedberg |
Mmm, kommer på Bonos desperata klagan
"Jesus can you take the time
To throw a drowning man a line
Peace on Earth
To tell the ones who hear no sound
Whose sons are living in the ground
Peace on Earth
Jesus sing a song you wrote
The words are sticking in my throat
Peace on Earth
Hear it every Christmas time
But hope and history wont rhyme
So whats it worth
This peace on Earth
"
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-13 16:35:00
|
|
kevbea |
Jag har själv varit inblandat i vilda skottväxling när jag var i militären dock inte Svenska försvaret.
Det är en del av jobbet. Det man måste tänka på att FN soldater / NBG öppnar själv inte eld i första hand, endast som självförsvar. Din son är en bra kille, han är bered att ger sitt liv för att skydda de utsatta. Skulle det blir så att han är tvungen att sikta på en annan människa så är det inte han som har skapat konflikten.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-16 01:59:00
|
|
Sunny |
Helt klart mycket tänkvärt! Jag är jätteglad i dessa tider att jag har en som som är totalpacifist o hellre satt i fängelse.
Men hur kommer nästa generationen att tycka?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-01-18 16:43:00
|
|
Janne B |
TYSKT PANZAR I FINLAND har jag hittat på nätet. ytterst intressant flera minuter lång film. Länk: youtube.com 1941-1945 hade de med sig enorma stridsvagnar och mycket annat av mycket hög teknologi, mätt med dåtida mått. Även en slags små trupptransportfordon på band. Som Hägglunds gör nu för tiden....
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-04-26 16:17:00
|
|
Janne B |
Tack och Lov att jag inte är Överbefälhavare eller Kamrer inom Försvaret. Regeringen tjatar oavbrutet om besparingar och nedläggningar av förband och flottiljer. De underkänner ÖB:s budgetar osv. Men i torsdags beslöt de att satsa massor av nya Miljarder på många Super-Jas om Norge gör likadant. Detta beslut utan något samråd med ÖB som det verkar. Det förstör i vart fall all planering för honom.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-05-15 20:45:00
|
|
Janne B |
Vid Försvarsmaktens stora tv-show i dag så tytckte jag att de sa att Sverige har 10 000 officerare och endast 8 000 soldater i tjänst. Nog kan man säga att de värnpliktiga har gott om lärare. Men drar man in alla regementen och marinkårer så kan man ju inte kalla in värnpliktiga - bara ca 10 . Men de stamanställda officerarna blir man inte av med så lätt. Kan vi hyra ut JAS-plan så kan vi kanske hyra ut officerare också!
|
| |