Inlägg #1: Postat: 2007-12-12 14:11:00
|
Karin Holmberg |
"Manskroppar vars ögonpar koncentrerar sig på en enda sak: lura kvinnoben och troféer."
Att de vill lägga till ännu en kvinna på erövringslistan.
Fördomsfullt!!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-12 14:16:00
|
Karin Holmberg |
Jag förstår vad artikelförfattaren menar.
Och jag försökte väl också sätta ord på det för ett par år sen då jag var ute och "sökte" i raggningsdjungeln.
Men jag fick det nog till Mer Ensamma själar. som verkligen ville HA en relation,
men som vilset kom bort sig i nattdjungeln. Där raggen blev ett substitut för ett djupare sökande.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-12 14:16:00
|
Karin Holmberg |
Men jag tror att artikelförfattaren fick fram det också.
Dock framställs ju männen som Mer kalla och sexhungriga och erövringsbenägna än vad JAG tror att de är , i det här lilla eposet.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-13 19:19:00
|
bbr |
Det stämmer, det skrivna är självklart överdrivet. Det handlar om att ge en bild av den cynism jag/vi möts av i princip varje dag. Är man alltid ute efter ragg ute på krogen?Nej, jag skulle inte tro det och jag tror det gäller lika mycket för båda könen.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-13 19:20:00
|
bbr |
Anledningen till artikeln var att kommentarer som: "såna tjejer gör si och så... dåliga tjejer" och därför blev artikeln en form av omvänd cynism. Bara för att visa på vad jag uppfattar som felaktigt i andras syn på kön/klädstilar/livsstilar etc.
|
|