|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-11 13:59:00
|
|
Pastorn |
Jag ser inga lögner. Vad är det som inte stämmer? Att KD innehåller medlemmar som är homofober?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-11 14:14:00
|
|
Janne B |
Det finns homofober och knäppgökar i alla partier. Det finns ingen orsak att peka ut speciellt KD. KD ska ha beröm för att de har en ständigt pågående debatt i svåra familjefrågor, samhällsfrågor. Det är väldigt tyst i andra partier.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-11 15:24:00
|
|
CMO |
Om man ska vara ärlig drabbar den här typen av tarvlig demonisering sverigedemokraterna i högre grad än kristdemokraterna. Det är mest ett uttryck för socialdemokraternas egna fobier.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-11 15:53:00
|
|
myrboa |
Fy sjuttsingen!! Tror du verkligen på allvar att du genom att kasta skit på andra partier kan få ditt eget parti att framstå i bättre dager. Tvärtom säger jag dig. Tvärtom! Är så enormt trött och less på er politikers uttjatade strategi att försöka värva väljare genom att misstänkliggöra och framställa andra partier i dålig dager.Tror du verkligen på allvar att vi väljare är så lättlurade.Skärpning! A-L
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-11 16:08:00
|
|
Mats TCM |
Jag är för fri abort och kd:are är jag då rakt inte! Men på sätt och vis kan jag känna en viss respekt för de gamla "värdekonservativa kd:arna. De säger i alla fall vad de tycker om abort, feminism, homosexualitet osv, även om mina åsikter står i kontrast till deras.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-11 16:09:00
|
|
Mats TCM |
När nu kd tycker som alla andra partier i familjefrågor m.m så är ju partiet helt enkelt överflödigt. Kd kommer att åka ut i valet 2010, det sätter jag min ena pungkula på!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-11 17:53:00
|
|
Janne B |
Håll hårt i den andra då...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-12-11 17:56:00
|
|
Janne B |
Matts 5/ Fortsätt med den respekten. För KD har i stort sett samma åsikter i dessa frågor som sv folket hade på 1950-60 talen. De måste ha rätt att vara värdekonservativa utan att förlöjligas. De har nog samma åsikter som en stor del av den katolska värden.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-12-11 20:33:00
|
|
Mats TCM |
8 Kd får tycka vad de vill! Jag kan dock sätta den andra pungkulan på att dessa värdekonservativa rester som fortfarande finns kvar inom kd består av äldre män med livstidsmedlemsskap i Rotary.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-12-11 20:36:00
|
|
Mats TCM |
Jag tänker på Lennart Sacredeus t.ex som är en av de mest tongivande inom kd. Personligen så tycker jag kd är det mest "töntiga" partiet som finns av de sju i riksdagen. C kommer som "god" tvåa. Först och främst måste centerpartisterna torka av skiten kring stövlarna innan de kommer in och vill deltaga i debatten och för det andra så har partiet svängt 180 grader i kärnkraftsfrågan!
|
| |