Din eller min sanning?

Den här tråden diskuterar artikeln Din eller min sanning?.
Inlägg #1: Postat: 2007-12-06 20:11:00
Janne B
Du påstår i underrubriken att "systemet utnyttjade barnen". Men det är ju det vi inte vet eller om nämnda herrar varit iblandade.
Däremot utnyttjade bordellmamman och hennes okända kunder dessa flickor. Därtill så sägs det att flickorna var omhändertagna och satta på institution. Denna institution har grovt försummat sitt uppdrag, de har inte haft tillsyn över flickornas förehavanden.Där finns folk att åtala. Hopper skulle åtalats för 30 år sedan givetvis!
Inlägg #2: Postat: 2007-12-06 21:55:00
Jocke S
Det är väl klart att Geijer och Palme är intressanta, det är därför media så gärna tar upp saken. En bordellmamma och sociala myndigheter håller nog inte i 35 år, som rikspolitiker gör. Men sanningen är väl en fäskvara den också, med bäst före datum långt innan 30 år? Eller kan den packas om, som köttfärs?
Inlägg #3: Postat: 2007-12-07 09:01:00
Ramona Fransson
Yulanda, gör vad ni vill med henne,men döda henne inte. Är titeln på Yulandas egen berättelse som hon lyckades skriva tack vare att en polis hjälpte henne. Landet är Belgien. Hade inte boken haft rättegångsprotokoll, hade det varit svårt att tro på innehållet. Läs den boken! Jag grät när jag läste om den grymhet som Yulanda tvingades uppleva av sin mor, och av andra högt uppsatta potentater i samhället.
Laddar...