Ni är alla potentiella stjärnreportrar!

Inlägg #1: Postat: 2007-12-05 14:22:00
El Guatusi
Vad jag förstår hade Dick Wase erbjudit Sourze en serie mkt välskrivna o kontroversiella artiklar nyligen. Men de refuserades med en motivering som åtminstone inte jag begrep. Kan redaktionen förklara? Om man vill "blanda högt o lågt" så kan man ju inte släppa igenom rena kvällstidningartiklar samtidigt som man dissar den som ansträngt sig för att tänka nya o intressanta tankar.
Inlägg #2: Postat: 2007-12-05 15:51:00
Inger Olsson
El Guatusi: Har du själv läst Dick Wase: s serie?
Jag tror inte att vi varken kan leva i dåtid eller framtid utan ta vara på nuet så gott vi kan o den närmaste tiden.
Och här kanske Sourze red. kan tänka till lite grann?
Har inte du skrivit på Sourze? Det vill jag minnas i a f. Kan du inte skriva artiklar? Du har ju oftast mycket intressanta kommentarer.
Inlägg #3: Postat: 2007-12-05 16:47:00
El Guatusi
2/ Ja, Dick länkade till sin artikelserie o den var hyperintressant. Men framför allt var den kontroversiell, vilket hade gett en riktig debatt, i stället för det här pjämret om Idol. Jag är säker på att Dick skulle gått i svarsmål för sina slutsatser, och det hela kunde ha blivit mkt upplivande.
Inlägg #4: Postat: 2007-12-05 16:51:00
Inger Olsson
Kan han inte korta ner, sammafatta, texten då? Kan vara orsaken helt enkelt till att Sourze inte kan släppa igenom den.
Inlägg #5: Postat: 2007-12-05 16:53:00
El Guatusi
Jag har flera gånger varit på väg att skriva, men just Sourze alltmer oseriösa framtoning har fått mig att ändra mig. Att få en artikel publicerad med mitt namn bredvid diverse mobbingartiklar känns ju inte så speciellt lockande. Bad en kompis, som ska flytta till Colombia,
Inlägg #6: Postat: 2007-12-05 16:54:00
Inger Olsson
Om det är en uppsats så är ju dessa till sin form oftast tunga. Hur många sidor var den på? Uppfattade du att den kunde "göras om" till ett mer kanske läsvänligare form?
Inlägg #7: Postat: 2007-12-05 16:57:00
El Guatusi
att skriva några rader om det landet o befolkningens påstådda/reella lycka. Han frågade vart han skulle skicka materialet, jag visade honom sidan o han tackade nej. Även om det allra mesta som skrivs härinne är vettigt o sansat så pushar redaktionen ofta för artiklar som är rent pinsamma, både innehållsmässigt och språkligt. Är det ett medvetet val? Det värsta är, att författarna till vissa dessa artiklar inte ens deltar i diskussionen.
Inlägg #8: Postat: 2007-12-05 17:00:00
El Guatusi
6/ Den var absolut inte "tyngre" än vissa helt oläsbara artiklar som publicerats på sista tiden. Jag hoppas Dick dyker upp igen och hänvisar till artikelserien, ty jag tappade själv bort länken...
Inlägg #9: Postat: 2007-12-05 17:11:00
Inger Olsson
Det är ju mycket tråkigt om skribenterna skriver en d e b a t t a r t i k e l och sen inte själva svarar på frågor/synpunkter.
Som läsare kan ju jag också välja, eller hur?
Det behövs nog all form av skrivande - men man kan göra det bättre. Jag vänder mig mot en felaktigt satt rubrik. Till texten som följer. Om den innehåller könsord m m bryr jag mig inte om.
Inlägg #10: Postat: 2007-12-05 17:13:00
Inger Olsson
Man kan nog skriva intressant om när "Proppen gick ur snoppen" o s v.. ;-
Laddar...