|
Inlägg #1: Postat: 2007-12-04 21:07:00
|
|
Leif-Arne |
Jag tror dina texter om religion har en viktig uppgift att fylla Janne, du behövs därför att annars är det ofta de mer extrema religiösa företrädarna som får plats. För att nyansera bilden har du gjort en god insats.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-04 21:53:00
|
|
steno |
Jag håller med,hade lika gärna kunnat exemplifiera med Jans texter som Untos och Sunnys eller några andra läsvärda vänner. Jag vill motverka kivällstidningsstuket och ta fram skribenter som komenterar egna och andras texter. det är Sourzees själ och den borde bevaras för att den gör S unik
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-04 21:56:00
|
|
steno |
Jans texter som de från Israel breddar våra kunskaper, minskar våra fördomar liksom många idérika och kunniga kommentatorers inlägg gör det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-04 22:02:00
|
|
Janne B |
SÅ Roligt att Ni två och många andra förstått varför jag skriver här. Jag är inte missionerande. Jag försöker vara upplysande så att läsaren själv kan ta ställning. Var Jesus Gud son eller Människon eller bådadera eller ingendera. Avgör själv sitter jag och tänker då jag skriver. Just i kväll sitter jag och läser poplulär Historia, senaste numret, om just Jesus.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-04 22:05:00
|
|
Janne B |
Sourze befinner sg väl i samma dilemma som KD partiet. Ska partiet slåss för sin ursprungliga profil eller likna andra så mycket som möjligt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-05 10:14:00
|
|
steno |
Ja, och vi gamla stötar ska glömma Jantelagen, borde få hjälp med rubriksättningen så vi passar in i stilen. Vi kan ju studera vilka rubriker som dominerar i "Dagens kommentarer"Sedan kan vi diskutera rubrikerna i stället för innehållet i artiklarna. ."Modern kvällstidning var ordet
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-05 10:20:00
|
|
Leif-Arne |
6 Detta är lite tveeggat. Visst kan du med ett tillspetsat provocerande budskap nå större uppmärksamhet. Haken är att din provokation kan riskera störa ditt egentliga budskap.
Fast det är väl vad du menar, tror jag.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-12-05 11:02:00
|
|
steno |
Leif-Arne det var ett försök att vara ironisk både mot redaktionens ord om Jantelagen och vilka rubriker som får kommentarer"....En unge med ADHD" dominerar dag efter dag, kanske redaktionen spetsade till rubriken för sin krönikör och sexexpert
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-12-05 11:05:00
|
|
Leif-Arne |
8 Överens.
|
| |