Inlägg #1: Postat: 2007-12-03 13:19:00
|
Peter Z |
Det är klart det vore kanon med ännu fler okända som skriver, men mixen okända kända är toppen tycker jag. Var ska man förresten dra gränsen mellan kända och okända? Vem får inte skriva enligt dig? Kollade dina artiklar förresten, mellan 500 och 1000 läsare på texter som är ett par månader gamla. Var får du det annars?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-12-03 13:47:00
|
anneskaner |
Jag tycker att Sten O. Andersson har rätt till stora delar. Jag är inte så säker på att kvalitén och intresset för skrivande ökar med stöd av det vackra folket, dokussåpaskribenter, etc.
Jag tycker också att det borde finnas någon form kvalitativt skrivande kring litteratur och poesi, film mm. Och noveltävlingar låter som en bra ide.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-12-03 13:53:00
|
El Guatusi |
Bra talat, Sten! Jag har flera gånger varit på väg att skriva av mig, men blotta tanken på att se mig publiceras bredvid "XXX tänker med kuken" eller "XXX släng dig i väggen" får mig att avstå.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-12-03 13:57:00
|
Janne B |
Kan Sourze stå still vid sitt gamla medan massmediavärlden oavbrutet förändras. När Steno skrev sin första artikel här kanske år 2002 fanns nästan inga bloggar. Det fanns nog inga speciella portaler för lyriker och prosaister.De privata hemsidorna började väl växa fram just 2002.Många som skriver här har hemsidor, bloggar etc. Det har inte jag men jag kikar in i bloggvärden ibland.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-12-04 00:46:00
|
Sunny |
Det ligger mycket i den här artiklen. Men ÄR de inhyrda?
Jag trodde att de skrev för att de ville säga något eller bli mera kända b kändisar?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-12-04 07:41:00
|
Inger Olsson |
Steno: det var tider på Sourze när många skrev på "Litteratur & Poesi". Jag vet många som, utanför Sourze, gick in och läste bara där. Jag tillhör väl en av de sista entusiasterna ;-
Jag har heller inte hittat bloggar som är av något större intresse, utan oftast, som du skriver i kom.tråd, f ö r privata.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-12-04 09:17:00
|
Elisabet |
Jag håller inte med om att de flesta inlägg är för privata.
Det måste finnas artiklar för allas intresse, som speglar folket som skriver på sidan, inte bara artiklar som tilltalar en själv.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-12-04 12:42:00
|
Karin Holmberg |
Den viktigaste frågan som det kivas om nu här på Sourze, är vilken som är bäst i Idol.
Snälla Sourzeledningen Låt oss slippa fler artiklar om Idol!!!
Det finns speciella sidor upprättade för dokusåpafans och det är inte meningen att Sourze ska vara ett forum där man kivas om vem som ska vinna.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-12-04 15:06:00
|
kjellekborg |
Hej Steno,
Jag skulle inte själv kunnat skriva detta inlägg bättre. Sourze har tyvärr mer o mer blivit urvattnat. Jag skickade en gång in förslag till S. om vad som kunde vara intresant för dom att jobba med, men tyvärr ingen reaktion. Conny träffar jag då o då på bibl. i Hbg. skrive nu på sin tredje roman!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-12-04 15:30:00
|
Mysan |
Bra skrivet! Vi är många som skulle vilja vara krönikörer med egen spalt i tidningarna.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-12-04 20:05:00
|
steno |
Mitt svar på redaktionens kommentar:"Ni är alla potentiella stjärnreportrar" på min artikel "Sourze ska skrivas av läsarna" Inte inhyrda kändisar.
Souze nya ambition att vara en modern kvällstidning förklarar det mesta och ursäktar allt. Och man ska inte bli förvånad över något forts
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-12-04 20:39:00
|
Janne B |
Kvällstidningsidealet är ett för litet koncept för Sourze. S. måste ha en egen profil långt utöver vad andra tidningar har och ger. Jag menar att Sourze i dág har kvar mycket av denna egna profil, identitet. Men jag ser en del olyckliga tendenser som påtalas av andra här. // Jag har skrivit ett 20tal artiklar med klart religiöst innehåll. Jag undrar om jag skulle ha fått dem publicerade någon annan stans. Nu är de väldigt uppskattade på sina håll---
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-12-05 17:50:00
|
steno |
Hittade det här på Google:
Postat av: Staffan B
Man kanske inte ska dra teorin över minuspunkten, och jag kollade nyss: Sourze är numera gratis. Annars skulle det verkligen vara bondfångeri, när man kan göra sin röst hörd i Isobels eller Donnies kommentarssystem helt gratis.
Och det är väl bara Billy Butt som skriver på Sourze nu för tiden?
OCH: Att bli påkommen med att skriva på Source är nog lika skambelagt som att bli påkommen med att köpa sex.
|
|