Jämo tvingar nätverket "Bara bröst" att skyla sig

Inlägg #1: Postat: 2007-12-02 13:02:00
Janne B
Jasså Beckis/ Gamla pingstvänner är på det sättet! Hur många sådana känner du personligen? Är nya pv bättre eller sämre?
Inlägg #2: Postat: 2007-12-02 13:04:00
Beckisbarnet
Du jag känner många gamla pingstvänner. Hur många känner du? Är du en dylik...eller?
Inlägg #3: Postat: 2007-12-02 13:41:00
Janne B
Dylik är jag inte men hör sedan tonåren till Sv Missionskyrkan, förr kallad Missionsförbundet. Detta med att "låta" följer nog inga samfundsgränser. Kväkarna undantagna. ;- Detta var ett skämt!
Inlägg #4: Postat: 2007-12-02 17:22:00
Daniel Wijk
Porr är allting som inte anses ha ett direkt konstnärligt värde och som orsakar sexuella tankar. Således knappast något dåligt. Att sedan ett antal extremister med vanföreställningar hatar detta är underligt men knappast unikt korkat med tanke på vad mänskligheten tagit sig för tidigare i historien...
Inlägg #5: Postat: 2007-12-02 18:01:00
Tage Sundin
Får jag, helt försynt, påpeka att det finns en mycket enkel definition så att man lätt kan skilja erotik från porr:
Erotik är vad JAG gillar, porr är vad du gillar...
Inlägg #6: Postat: 2007-12-02 22:44:00
Daniel Wijk
Tage: EN mycket insiktsfull kommentar som jag tycker visar precis hur vissa grupper i samhället tycker! Underligt nog är dessa grupper samma som de som förespråkar ett slut på normativitetstänkandet! Goddag yxskaft
Inlägg #7: Postat: 2007-12-03 14:14:00
Beckisbarnet
Daniel, jag funderade också i de tankebanor Du skrev om- att varför porr i sig måste vara negativt. Jag antog dock att skribenten associerade till den "råa & objektifierande" porren, alltså något negativt, men ser jag en naken kvinna så tänker jag väl inte på hårdporr precis, men nog kan jag bli upphetsad. Och so what? Vad är så farligt med sex, varför skall allt avsexualiseras?
Inlägg #8: Postat: 2007-12-03 14:16:00
Beckisbarnet
..jag känner att skribenten har ett gammeldags tänkande, ungefär som extrema muslimer eller kristna fanatiker, dom vill ju också avsexualisera kvinnan och kvinnokroppen, bara det att här gör man det tvärtom istället.
Inlägg #9: Postat: 2007-12-03 14:17:00
Beckisbarnet
Men jag håller faktiskt med om att kvinnan skall få bada toppless, vem fan bryr sig? Inte jag! Men jag kan inte fatta denna sexfixering hela tiden..och att man vill avsexualisera kvinnan. Det är ju talibanfasoner i feministformat. Usch.. :
Inlägg #10: Postat: 2007-12-03 14:23:00
Beckisbarnet
Dessutom tycks skribenten associera sex till porr och porr till sex, eftersom han menar att befästa den sexuella aspekten i nakenheten så gynnas de aktörer i samhället som har ekonomiska intressen i sex och porrindustrin. Jaha och so what? Bara för att det finns dålig porrindustri så skall folk alltså sluta att bli kåta på varandra? Problemet tyvärr med många dylika personer som skribenten är ju att de är ganska dubbelmoraliska, dvs de kräver bättring av andra fast de själva är snuskhumrar
Inlägg #11: Postat: 2007-12-03 14:23:00
Beckisbarnet
. Slår vad om att skribenten blir
upphetsad av ett par fina bröst eller en snygg kvinno- mans kropp.
Yeeah
Inlägg #12: Postat: 2007-12-03 14:27:00
Beckisbarnet
...kanske han till & med varvar med en liten p-rulle i hemlighet. Som sagt genom sig själv känner man andra!
Laddar...