Inlägg #1: Postat: 2007-11-27 16:56:00
|
Leif-Arne |
Men då skriver du väldigt otydligt: "jag ger mig på honom besinningslöst", jag kan inte tolka på annat sätt än att du ger dig på den andre fysiskt, och att det är du som börjar. Om du bara så gett en örfil så är det misshandel, med dig som initiativtagare. Jag är ingen vakt, jag har åxå varit full i yngre dagar och understundom vevat en del. MEN, är man full och börjar veva, då får man baske mig ta konsekvenserna. Annars får man låta bli dricka och inleda slagsmål. Lätt som en plätt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-27 17:00:00
|
Leif-Arne |
Grundregel 1 Slåss inte. Grundregel 2 om du ändå måste slåss, slåss inte med de största och elakaste, slåss aldrig med vakter.
Grundregel 3 Blir du dum av att dricka sprit, drick inget.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-27 19:57:00
|
Overlord |
1. Av det jag skriver framkommer inte att jag ens träffar personen ifråga med ett enda slagha i åtanke min berusning. 2. Han var inte alls elak eller stor och vakterna "slogs" jag inte med. 3. Dum är det du som säger jag blir av att dricka inte jag.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-27 19:57:00
|
Overlord |
Leffe du ska inte läxa upp mig och snacka om konsekvenser! Jag har tagit konsekvenserna men INTE vakten vilket artikeln handlar om. Du känner inte mig så att påstår jag är dummare än dig är rent spekulativt och en åsikt du kan behålla för dig själv. Om en örfil är misshandel i rättslig bemärkelse så har jag blivit grovt misshandlad otaliga gånger dessutom. Lätt som en plätt...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-27 21:07:00
|
Leif-Arne |
Om man bryter mot grundregel 1 och/eller 2 pga av alkoholintag har man åxå per def. brutit mot grundregel 3. PS jag har själv brutit mot samtliga grundregler, dock utan armbrott, snepip vid något tillfälle, lindrig hjärnskak samt lite annat. Alltid pga av att jag varit full och dum. Antigen lär man sig något av detta, eller så gör man det inte.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-11-27 21:15:00
|
Overlord |
Regler...vems regler? Jag sjunker i en lera nu och känner jag och måste kliva upp. Har en del annat att syssla med.
|
|