Inlägg #1: Postat: 2007-11-27 14:39:00
|
Inger Olsson |
Jag älskar C Wresjwiks säkert felstavat "svar på" Leonard Cohen. Linneas visor, tror jag albumet heter. Han klagar, han kan ju aldrig bli som L Cohen, som förförde "alla" kvinnor ;-. Den här textfrasen finns i huvudet - fritt citerat! "Linnea, vad vill du höra? Jag glömmer det varje gång. Det är nånting i mitt öra som kanske kan bli en sång. Nu darrar ju gitarren, vem ber om ett vackert grepp, Linnea här är din visa, Linnea här är JAG.."
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-27 14:40:00
|
Inger Olsson |
Det ska bli roligt att läsa de absoluta topparna och varför. Väntar på några ;-
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-27 17:19:00
|
Stefan Whilde |
Jag tror Bowie dyker upp en gång till. The Eagle hörde jag senast i förra veckan, min son inventerade ett av cd-ställen. Vi åt persisk sesam-helva till låten. Jag tröttnar aldrig på den inte på sesam-helva heller.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-29 09:16:00
|
Inger Olsson |
Gottgott... Man blir inte lite stolt som förälder när ens, givetvis musikaliska!, ungar upptäcker vilka guldkorn man har.
Min dotter har "lånat" flera och jag har inte sett dem ännu ;- Jag ska snart till hennes lägenhet och "inventera" tillbaka plattor.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-29 09:22:00
|
Inger Olsson |
Sen hoppas jag att du har minst 1 Stoneshöjdare i toppen. Tumbling Dice köpte jag i mellanstadiet, tog plattan med mig till skolan och rockade "bönderna" o vår kära kristna fröken. Hon var faktiskt otroligt god - eller så hade hon inget val ;- Keith är för stel i fingrarna för att lira den mer ;-
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-11-29 09:28:00
|
Janne B |
4 Inger/ Det finaste arv som man kan ge sina barn är säkert det egna musikaliska kulturarvet...sedan kommer nog boklig bildning.
|
|