100 bästa låtarna genom tiderna del 2

Inlägg #1: Postat: 2007-11-27 14:39:00
Inger Olsson
Jag älskar C Wresjwiks säkert felstavat "svar på" Leonard Cohen. Linneas visor, tror jag albumet heter. Han klagar, han kan ju aldrig bli som L Cohen, som förförde "alla" kvinnor ;-. Den här textfrasen finns i huvudet - fritt citerat! "Linnea, vad vill du höra? Jag glömmer det varje gång. Det är nånting i mitt öra som kanske kan bli en sång. Nu darrar ju gitarren, vem ber om ett vackert grepp, Linnea här är din visa, Linnea här är JAG.."
Inlägg #2: Postat: 2007-11-27 14:40:00
Inger Olsson
Det ska bli roligt att läsa de absoluta topparna och varför. Väntar på några ;-
Inlägg #3: Postat: 2007-11-27 17:19:00
Stefan Whilde
Jag tror Bowie dyker upp en gång till. The Eagle hörde jag senast i förra veckan, min son inventerade ett av cd-ställen. Vi åt persisk sesam-helva till låten. Jag tröttnar aldrig på den inte på sesam-helva heller.
Inlägg #4: Postat: 2007-11-29 09:16:00
Inger Olsson
Gottgott... Man blir inte lite stolt som förälder när ens, givetvis musikaliska!, ungar upptäcker vilka guldkorn man har.
Min dotter har "lånat" flera och jag har inte sett dem ännu ;- Jag ska snart till hennes lägenhet och "inventera" tillbaka plattor.
Inlägg #5: Postat: 2007-11-29 09:22:00
Inger Olsson
Sen hoppas jag att du har minst 1 Stoneshöjdare i toppen. Tumbling Dice köpte jag i mellanstadiet, tog plattan med mig till skolan och rockade "bönderna" o vår kära kristna fröken. Hon var faktiskt otroligt god - eller så hade hon inget val ;- Keith är för stel i fingrarna för att lira den mer ;-
Inlägg #6: Postat: 2007-11-29 09:28:00
Janne B
4 Inger/ Det finaste arv som man kan ge sina barn är säkert det egna musikaliska kulturarvet...sedan kommer nog boklig bildning.
Laddar...