Kan en hora få rätt mot en polis i Sverige?

Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2007-11-26 16:00:00
Dick Wase
Det ska väl i så fall vara att jag är kritisk till medelklassaktivister och journalistkår. Jag kan också hålla med Leif-Arne om att de är ganska omfattande. Men jag föreslog att man kunde dela varje avsnitt. Annars har jag skrivit i tidningar som tagit större format genom att fördela texten på två sidor.
Inlägg #62: Postat: 2007-11-26 16:01:00
Dick Wase
Annars begränsas ju inte "nätutrymme" på samma sätt som tidningsformat.
Inlägg #63: Postat: 2007-11-26 16:14:00
El Guatusi
L-A kan mkt väl ha rätt. Men det vore lätt för Schlyter att säga det i sådana fall. Att de var "för akademiska" låter ju - minst sagt - mysko. Kanske får Dick skriva om avsnitten i lite kortare versioner och utan "akademismer" i språket. Det här är ju en viktig fråga: är det högt i tak på Sourze eller inte?
Inlägg #64: Postat: 2007-11-26 16:24:00
Leif-Arne
63 Jo, ser din poäng. Men samtidigt får man ju ha i åtanke att detta är en site som finansieras via reklam. Att texter av typen uppsats rent generellt blir för mastiga får man inse. Men det blir att göra som alla andra får göra, korta ned, koncentera. KISS.
Inlägg #65: Postat: 2007-11-26 16:43:00
El Guatusi
Men vissa artiklar som publicerats har ju hållit en riktigt låg nivå, med invektiv, könsord, apologi av totalitarism, osv osv. Sådant har passerat, utan omsorg för vad sponsorer kan tänka.
Inlägg #66: Postat: 2007-11-26 16:47:00
Leif-Arne
65 Jag tror nog inte de som köper plats här bryr sig så mycket om att bli moraliskt indignerade av texterna, så länge de lockar läsare. Däremot däremot alltför mastiga sådana som, nästan ingen, du och några till undantagna orkar läsa igenom.
Inlägg #67: Postat: 2007-11-26 16:49:00
Leif-Arne
Jag sitter med ett jobb på andra datorn, där måste jag vara seriös hå¨la på stilen etc. Så har jag denna på bredvid, rensar tankarna lite, kanske skriver en rad. Men ingen alvarligare engagemang. Jag tror att det funkar så för många.
Inlägg #68: Postat: 2007-11-26 16:51:00
El Guatusi
Tänk om pressen började resonera på det viset! Då skulle snart även då små lufthålen - Svenskans Under strecket och några till - snart försvinna och hela Sverige blev en enda stor tabloid. Men argumentet håller inte: Eftersom alla artiklar tar lika mkt lite plats på startsidan kan det inte vara utrymmesskäl.
Inlägg #69: Postat: 2007-11-26 16:54:00
El Guatusi
67/ För mig är det definitivt annorlunda. Artikelförfattaren talar aldrig ostört på Sourze, han får förklara sig, motivera, fördjupa. Och han bedöms av läsarna, vilket tabloiderna aldrig skulle våga utsätta sina journalister för. Sourze är i sina bästa stunder ett motgift mot fördumningen och en lektion i demokratiskt samtal.
Inlägg #70: Postat: 2007-11-26 16:58:00
Leif-Arne
70 Nåväl, men de textleverantörer som verkligen borde delta i debatt, gör det inte, vilket för mig är ett skäl att ignorera deras alster.
Inlägg #71: Postat: 2007-11-26 17:03:00
El Guatusi
Har en känsla av att Dick inte hör till den skaran.
Inlägg #72: Postat: 2007-11-26 17:08:00
Leif-Arne
71 Avsåg främst de av våra folkvalda som understundom här avlägger visit.
Inlägg #73: Postat: 2007-11-26 17:13:00
El Guatusi
Ja jisses. Jag vet inte om ni minns 80-talet, långt före internet. Då cirkulerade s k "samizdat" via fax med satir mot s, maktmissbruk och byråkratiskt krångel. Ofta mkt träffande o roliga texter som inga dagstidningar ville publicera. Däremot minns jag att SAS-magasinet hade en ártikel som var mkt kritisk till prisbildningen i flygbranschen. Den som visar mod belönas ofta.
Inlägg #74: Postat: 2007-11-26 17:16:00
El Guatusi
Om man nu ska återkomma till "Sverige då & Sverige nu": på 40-talet hade vi en uppsjö tidningar, alla med sin inriktning o policy. Inte ens under kriget bestyckades de med munkavle: Per Albin försökte "inspirera" pressen, men många vägrade sjunga med i kören.
Inlägg #75: Postat: 2007-11-26 17:19:00
El Guatusi
Det gick så långt att vi faktiskt gjorde Hitler vansinnig av ilska, när Torgny Segerstedt dundrade på som bäst. Hans tidning censurerades inte o stängdes inte heller: på sin höjd drog man in lösnummerförsäljningen då prenumeranter redan fått sina nummer. Jamför detta med dagens hyschande och självcensur. Allt har minsann inte gått framåt...
Inlägg #76: Postat: 2007-11-26 17:19:00
Leif-Arne
Den här såg jag precis. Helt fantastiskt:
Länk: expressen.se
Inlägg #77: Postat: 2007-11-26 17:29:00
El Guatusi
76/ Pulitzer nästa! Allvarligt talat: förstår inte tabloiderna att den här fixeringen vid knarkande kändisar i många barns ögon legitimerar o romantiserar droger? Klart de förstår, men de skiter i det!. Kate Moss som drar i sig kokain på The Suns löp: 1. många sålda lösnummer, 2. en jätteskjuts uppåt för Moss karriär, 3. legitimerande av nya folkdrogen kokain. Tre flugor i en smäll! Tack o lov att vi har tabloiderna...
Inlägg #78: Postat: 2007-11-26 21:52:00
Jocke S
69 Instämmer. Skulle inte falla mig in, i vilket sammanhang jag än vistas i, från snack med A-lagare och "uppåt", att hänge mig till någon slags lågkvalitativt nonsenssnack i allvarliga frågor. Vilket ju är vad som i allmänhet faktiskt avhandlas på sourze. Men detta gäller tydligen inte alla. Vilket kan förklara en del mindre genomtänkta kommentarer här.
Inlägg #79: Postat: 2007-11-26 22:03:00
Janne B
69 el G/ /
Sourze är i sina bästa stunder ett motgift mot fördumningen och en lektion i demokratiskt samtal. // Det tycker jag är en utmärkt sammanfattning av mina 4 åriga erfarenheter av Sourze Ja
Inlägg #80: Postat: 2007-11-26 22:04:00
Jocke S
Det kan ju också förklara varför offentliga personer som skriver artiklar här däremot inte vill gå in i diskussioner. Kritik är ju sådana personer i allmänhet finns ju undantag beredda att ta och bemöta. Men att dylika, trots allt ofta upptagna personer skulle ens riskera att gå in i nonsensdiskussioner eller liknande kan man ju inte räkna med. Om vi höjer ribban själva, blir det kanske mer intressant för kreti och pleti att visa sig här även bland kommentarerna?
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...