|
Inlägg #1: Postat: 2001-09-26 11:54:00
|
|
christer kyreus |
Sant, Carola! Jag brukar säga att
"kärleken är tillvarons
största kraft, just därför att
INGEN kan motstå den!"
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-09-26 13:19:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Tummen upp! Bra artikel. Vi - dom civiliserade övermänniskorna i väst - har blåst i gång en blandkulturell kitchorkan där endast ett bejakande av låga drifter är det som räknas. Uppmärksamhet, värme, förståelse, tolerans, livslust m.m. ALLT kan man få av kärleken. Oh Amore.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-09-26 14:22:00
|
|
Juanita Zanetti |
Klart att världen skulle se bättre ut om alla var som oss tjejer.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-09-26 15:33:00
|
|
Trojan |
Dagens samhälle är ju sjukt sexfixerat. Inte konstigt att ungdomarna får en skev inställning till relationer. När fokus helt ligger på sex, åtrå, presterande och ytliga attribut, så kommer kärleken i andra hand. Sorgligt, och ovärdigt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-09-26 15:34:00
|
|
Trojan |
Dagens samhälle är ju sjukt sexfixerat. Inte konstigt att ungdomarna får en skev inställning till relationer. När fokus helt ligger på sex, åtrå, presterande och ytliga attribut, så kommer kärleken i andra hand. Sorgligt, och ovärdigt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-09-26 15:34:00
|
|
Trojan |
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-09-26 15:34:00
|
|
Trojan |
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-09-26 15:34:00
|
|
Trojan |
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-09-26 15:34:00
|
|
Trojan |
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2001-09-26 15:36:00
|
|
Trojan |
Hoppsan...tryckte tydligen lite för ivrigt på knappen. Förlåt mig.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2001-09-26 16:21:00
|
|
Trojan |
Just det, sen skulle jag bara vilja säga att det var en mycket bra artikel Carola. Äntligen någon som inte bara tänker med det han/hon har mellan benen. ;
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2001-09-27 23:57:00
|
|
Henrik Hermansson |
Sådana här idiotartiklar får alltid motsatt verkan - man blir ju närmast hatisk istället. Är kärlek något man kan lära ut? Att fler och fler är ytliga materialister som bara tänker på det kortsiktiga, roliga och bekväma är problemet. Den sortens människor som tror att man kan känna kärlek om man bara vill. Kärlek är större än så.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2001-10-15 23:02:00
|
|
Mia |
Tycker som du Carola, idag är det sex, sex, sex. Man blir less och uttråkad. Ikväll skulle visst tjejprogrammet Frivolt lära ut hur man ger bra oralsex, suck. Jag hade nog fått underkänt, ha ha.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2001-10-24 19:03:00
|
|
Gabriel |
Du är långt ifrån ensam om dina åsikter, men jag vet inte om undervisning är svaret. Idag handlar allt om annat än kärlek. Jag tror, eller snarare hoppas, att vi snart kommer vara mätta och att det kommer en ny trend som som inte handlar bara om sex eller, något som jag anser förgör kärleken, pengar och kariär. En massa materiel skit, för mig är det bara ett taskigt substitut för äkta vara. tror inte att meningen med livet handlar om sex eller pengar.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2001-10-31 22:59:00
|
|
Inez |
Underbart skrivit!
|
| |