JAG VILL INTE BLI VUXEN!

Inlägg #1: Postat: 2007-11-19 08:56:00
Inger Olsson
Kul! Kanske finns det ett sätt att lösa det på? ;- Bli inte vuxen, bli smart istället. Låt ingen ta ifrån dig din fantasi, lusten att upptäcka, då blir du ännu mer kreativ.
Inlägg #2: Postat: 2007-11-19 10:25:00
Leif-Arne
På något sätt är det barndommens privilegium att få vara helt fokuserad på sin egen person. Detta upphör vanligen när man blir förälder, då upphör man att vara huvudpersonen i sitt liv, för den platsen är för all framtid tingad av en annan. Därför skulle ett sätt att defeniera inträdet i vuxenvärlden kunna vara; att det sker iom. föräldraskapet.
Inlägg #3: Postat: 2007-11-19 12:32:00
angus
Jättebra och äkta, tack
Inlägg #4: Postat: 2007-11-19 20:54:00
Janne B
God kväll unga dam, säger en 68-åring. Din CV påminner en del om mitt liv i din ålder. Nu kan jag sitta framför TV:n och fundera på varför folk i 50-60 årsåldern beter sig som tonåringar där. En radda kändisar beter sig omoget och barnsligt i diverse underhållningsprogram mot bra betalning. Borde de inte i stället lära ut mognad och klokskap- dessa folkets idoler.
Inlägg #5: Postat: 2007-11-22 03:52:00
Addeziz
Är det inte tvärtom; Som vuxen får du mer frihet. Du har inga vuxna som klagar på ditt språk, du har inga som bestämmer över dig etc. Det är iallafall så jag ser det och just därför jag faktis längtar efter att få bli vuxen.
Inlägg #6: Postat: 2007-12-13 20:51:00
p8n
Vi gick i mellanstadiet och skulle svara på frågan vad vi ville bli när vi blev stora, alla killar ville bli sportstjärnor utom en, Johan hette han. Han sa: "Jag vill inte bli stor, jag vill vara liten och ha roligt" "Men Johan, alla kommer ju bli stora, vad vill du bli då? sa läraren, Johan svarade surt "Då vill jag väl bli liten igen".
Laddar...