Inlägg #41: Postat: 2007-11-19 00:30:00
|
Sunny |
L-A o CMO:Du o Michael: jisses! Tala om eld o vatten: Men alla som skriver här råkar ut för människan Olsson för eller senare.Det är trist men nätsajter har sådan bieffekter. Man gör klokast när man gör som Janne: Ignorerar dumheterna.Att svara är bara dumt då det håller brasan i gång hos de här människorna. Svarar man aldrig ger dig sig på någon roligare.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2007-11-19 00:32:00
|
Sunny |
37 IO:gör oss alla en stor tjänst:håll dig till poesisidorna!
|
|
Inlägg #43: Postat: 2007-11-19 01:30:00
|
Jocke S |
Sunny, allvarligt talat. Om du läser igenom hela den här tråden. Har du gjort det? Tycker du verkligen att du är särskilt objektiv och rättvis här?
|
|
Inlägg #44: Postat: 2007-11-19 01:58:00
|
Janne B |
Inger Olsson utsåg mig för ca ett dygn sedan till "naiv och korkad". Då tänkte att en sådan vill nog IO inte prata med, hon vill ha värdigare samtalspartners.....Ock se så bra det blev!
|
|
Inlägg #45: Postat: 2007-11-19 06:35:00
|
Inger Olsson |
Janne B: det stämmer. och det var ditt svar på att Sunny Börjesson är hennes korrekta för- och efternamn. På det refererar du till Googles! Därmed ord som "naiv och korkad ibland". Du har inte varit så länge på Sourze så att du kanske ens har hunnit läsa hur Sunny gärna berättat i komm.fälten att hon skriver anonymt och är stolt för det och upplever inte det som några problem.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2007-11-19 06:37:00
|
Inger Olsson |
orsaken är att skydda familj, släkt o vänner. Och det förstår jag inte alls då jag inte vet någon som just berättar allt om sin familj. Eller så är det kanske just därför? Hon svarar också i samma tråd som du refererar till här. Hennes efternamn är korrekt, säger hon, enligt ett 20-tal år tillbaka. Hennes käres efternamn.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2007-11-19 06:37:00
|
Inger Olsson |
Det stämmer då jag har fått mail från henne i hennes käres e-mails namn. Jag ska åter prata med Louise Eek, en journalist och rakryggad författare, som "Sunny Börjesson" också har grovt förtalat, utanför Sourze, och gör påhopp i det anonyma Roseas namn. Allmänt sett har jag fortfarande inte mycket respekt till övers för en som skriver om dessutom mycket allvarliga saker som t ex tjejen Costa som mördades. Sunny kan ju knappast ha skänkt hennes anhöriga en tanke.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2007-11-19 06:45:00
|
Inger Olsson |
Vidare Janne B: Jag såg att jag har kvar e-mail från dig. Tycker du inte om att skriva om folk bakom ryggen? Vet du vad du har skrivit om "Sunny Börjesson" till mig? Och vad hade jag med det att göra? Jag är kritisk till alla texter inkl. hennes. Problemet är att hon inte klarar sådant. Det har jag insett för längesen.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2007-11-19 06:51:00
|
Inger Olsson |
39 CMO, det var kanske ett gott försök till kanske försoning.
Tyvärr handlar det om lite mer än vad du refererar till.
|
|
Inlägg #50: Postat: 2007-11-19 07:13:00
|
Inger Olsson |
I långa tider har man på insändarsidor kunnat skriva anonymt om hundbajs m m. Men även där har reglerna tänjts ut till att begå personangrepp anonymt. Synnerhet i kvällspressen. Det kan ju defintivt inte vara ansträngande att spela tuff och spydig på nätet när man kan dölja sig bakom nicknamn och alias. Men hur påverkar det samhället på lång sikt? Man kan alltså skriva vad fan man vill men hur fungerar sådana människor i konkreta möten?
|
|
Inlägg #51: Postat: 2007-11-19 15:15:00
|
Sunny |
43 Jocke: Jag är nog påverkad av alla lögner IO spridit om mig på nätet o framför allt hennes sjuka majl hem till mig.
Att hitta på olika namn åt mig:varför? Jag känner Janne långt före Sourze det var jag som värvade honom hit så han vet självklart vad jag heter.
Vad är det för fel men namnet Sunny Börjesson? Den Käre heter inte så utan har sitt egna namn det saknar totalt betydelse Även om jag skulle kalla mig Maria så spelar det ingen roll
|
|
Inlägg #52: Postat: 2007-11-19 15:30:00
|
Sunny |
CMO: Din filur! Eftersom jag vet att ML är ML även i Rl så måste trollet han skapat vara du! Men ett nätttroll ända borta i Amerika???
Jag mig har du lyckats lura:
|
|
Inlägg #53: Postat: 2007-11-19 19:13:00
|
GunnarL |
51/ Instämmer med Dig Sunny! Vad har det för betydelse vilket namn man använder? Det finns ingen Sunny Börjesson boende i Sverige enligt de datasystem jag har tillgång till, men jag läser Dina kommentarer och artiklar lika gärna för det!
|
|
Inlägg #54: Postat: 2007-11-19 19:16:00
|
GunnarL |
f/ Det är ingen konst att använda sitt verkliga namn när man heter Inger Olsson eller Gunnar Larsson. Men när man som jag har ett efternamn som bara delas av ett fåtal personer i hela landet innebär att skriva under sitt eget namn att man också öppnar för googlande på barns och andra släktingars förhållanden, vilket kanske de inte skulle uppskatta!
|
|
Inlägg #55: Postat: 2007-11-19 19:18:00
|
GunnarL |
f/ De som verkar mest angelägna om att man skall skriva under verkligt namn är Leif-Arne och Janne B - utan att jag kan förstå varför! Är det finare med Gunnar Larsson än GunnarL? Är Joakim Stenebergs åsikter värda mer än Jocke S? Är Sunny Börjessons artiklar och åsikter värdelösa för att hon skriver under pseudonym? Skitlöjligt enligt min mening!
|
|
Inlägg #56: Postat: 2007-11-19 19:22:00
|
GunnarL |
f/ Speciellt Leif-Arne verkar ha drabbats av någon typ av "Canitha Olsson-fobi"! Sök psykologhjälp!
|
|
Inlägg #57: Postat: 2007-11-19 19:32:00
|
Sunny |
56 Gunnar: Jag hindrar igen att hitta psydonymer att skriva under. Det får de mer än gärna. Men det finns de som använder detta till att trakassera på nätet: det är det som är så fegt!Inom org Rosea som stor för sexarbetarnas rätt var det vilktigt att de fick skriva unde psedonym med tanke på hur svårt de kunde drabbas av repressalier. O ännu en gång: Jag skriver INTE under psedonym: då hade jag väl hittat på något snitsigare???
|
|
Inlägg #58: Postat: 2007-11-19 19:35:00
|
Janne B |
55 /Gunnar. Låter lite som ett missförstånd för länge sedan. Ursäkta!
|
|
Inlägg #59: Postat: 2007-11-19 19:40:00
|
Sunny |
Kanske jag är känslig men nu är jag less. Jag föddes med mina föräldrars namn. Fosterfamiljen bytte det mot sitt. För att dra in sitt namn när de kickade ut mig vid 13. Jag fick mitt egna mamn då men fick skriva till Kungen i Norge för att få tillbaka det när jag gifte mig med Min Käre: det var rätt jobbigt där då.Så gjorde jag karriär som strippa o fick ett s.k artistnamn. Vi bildade Sexualpoitisk front : en föregångare till Rosea.Jag skrev artiklar under 70 o 80 talet.
|
|
Inlägg #60: Postat: 2007-11-19 19:46:00
|
Jocke S |
54 GunnarL. Jag vet inte om ditt efternamn är så mycket ovanligare än mitt, som sannolikt inte innehavs av mer än tvåsiffriga numerär. Dessutom delas det ju av förra EU-ambassadören i Sthlm nu i Bryssel, Linda S, en rätt nära släkting. OCH tycker jag det är rätt ofint av dig att kabla ut mitt namn igen utan vidare! Eller hur?
|
|