|
Inlägg #1: Postat: 2007-11-17 01:10:00
|
|
AlfVerner |
Daniels labilitet är ingen intresserad av, Andreas tillhör Michael Bolton/Tommy Nilsson - kanonröst utan innehåll och Marie Picasso är tyvärr "dansband", men med en stor personlig säkerhet och med ett av de absolut vackraste ansikte som Gud satt på en människa.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-17 01:10:00
|
|
Billy Butt |
Jag menar Evaa Dahlgren NÄR HON UPPTÄCKTES... INNAN hon blev en storstjärna... i början av hennes karriär.. Herregud behöver du också glasögon!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-17 01:16:00
|
|
AlfVerner |
1,2,3 Amanda 4 Marie, 5 Daniel och 6:a Andreas. Amanda är den enda som klarar en internationell lansering, Marie har jobb livet ut i ett "bättre" dansband, Daniel kommer att stå framför spegeln och sjunga "Imagine" och eventuellt få hänga med en sommarturné med etablerade artister och Andreas kommer att gå till psykologen för att lära sig "bli bättre på känslor".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-17 01:19:00
|
|
AlfVerner |
2>Känner inte till det, men får väl lita på dig där...nu är hon bara en tröttsam gnällkärring, en slocknad stjärna som hålls under armarna av tondöva feminister som tycker att "alla ska komma ut" till skillnad från mig som tycker att "alla ska komma in"...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-17 01:20:00
|
|
AlfVerner |
Ganska kul ...godnatt
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-11-17 09:20:00
|
|
Inger Olsson |
Men du Billy: Du talar om internationell karriär och jmf Amanda o E Dahlgren. E D har mig veterligen inte gjort sig känd utanför Sweden.
Själv har jag många haft roligt åt E D: s texter och bildspråket däri. På den senaste plattan sjunger hon typ: "Blås syre på mitt hjärta". Och Sunny har ju skrivit att jag har mycket fantasi. Så då måste det vara sant när Sunny "the big one" skriver...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-11-17 09:33:00
|
|
Inger Olsson |
Sen är jag tveksam till ditt påstående om "35 års erfarenhet inom branschen". Det går ju inte ens att jmf branschen då och nu! Således har artistens yta blivit allt viktigare. Du har också skrivit om ditt "stall" i Estland. Vad är det för artister?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-11-17 09:34:00
|
|
Inger Olsson |
Ta en sådan som Lisa Ekdahl med den nasala rösten, och som du kallar stor artist i en annan kommentar till en annan Idolartikel här. Hon hade visst 1 hit. En riktig landsplåga men rolig text. Det yttersta redskapet för en sångerska/sångare måste väl ändå vara rösten? Kan jag inte lyssna på den utan att ha t ex MTV på så är det något fel, som jag ser det.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-11-17 09:40:00
|
|
Inger Olsson |
Glömde: Eva Dahlgren har nog blivit "känd" för andra saker utöver sin musik, vilka definitivt inte är oviktiga för framgången.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-11-17 10:00:00
|
|
Inger Olsson |
Billy, i en annan komm.länk skriver du också att det kostar 100.000 tror jag summan var för att lansera en artist. Dvs menar du då att artisten måste vara "färdig", ett slipande skulle alltså kosta för mycket, om jag förstår dig rätt. Om man nu tittar på andra konstformer - tex måleri, skrivande, m m så finns det gemensam nämnare trots allt: utveckling är ett måste och tid därtill. Dock med olika redskap för att uttrycka sig.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-11-17 10:03:00
|
|
Inger Olsson |
Om Amanda kan jag bara säga att hennes röst inte håller idag. Man får defintivt inte "ståpäls", konstnärens Amanda närvaro, förmedlande av sitt innersta uteblir. Men får hon tid kanske hon kan slipa. Som Carola gjorde.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-11-17 10:37:00
|
|
Billy Butt |
Inger Olsson - En sak är alldelles klart : DU KAN INTE LÄSA. Låt mig ta en sak i taget. Jag har inte sagt att Eva Dahlgren haft någon utländsk karriär. Jag har sagt Läs en gång till snälla att Amanda "attityd" påminner om Ava Dahlgren när hon upptäcktes. Det handlar om attityd. Det har ingenting att göra med några utländska lanseringar. Det skrev jag i en annan mening för att ge Breitholtz medhåll. Du har inte läst riktigt eller också är du en slarvig läsare.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-11-17 10:40:00
|
|
Billy Butt |
Nästa sak... Jag har aldrig skrivit om något "stall" i Estland. Där har du också gått utan glasögon när du läste. Däremot har jag sagt att jag jobbat mycket på senare år i Lettland och Litauen. Om du följder nöjessdiorna på kvällspressen så borde du veta att jag varit med och vunnit melodifestivalen i Litauen och stått bakom en hel del artister i Lettland & Litauen INTE ESTLAND... meningslöst att nämna dem - de är okända i Sverige. FEL LÄSNING IGEN FRÅN DIN SIDA!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2007-11-17 10:42:00
|
|
Billy Butt |
En gång till Inger Olsson... DU KAN INTE LÄSA... Jag har aldrig sagt att det kostar 100.000kr att lansera en artist. Däremot har jag sagt att det kostar en miljon 1.000.000kr att lansera en artist. Än en gång läser du fel.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2007-11-17 10:44:00
|
|
Billy Butt |
Sammanfattningsvis kan jag bara säga så här till dig: Om du tänker kommentera mina artiklar och om du vill ha en intelligent dialog med mig får du börja med att LÄSA ordentligt vad jag skriver. I annat fall är det meningslöst att debattera med dig. Erkänn det själv nu - du är en slarvig läsare - är du inte?
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2007-11-17 10:59:00
|
|
Inger Olsson |
Åh...HERREGUD! Han har du oftast med. Men inte nu! Väntade på det... Synd. Att Gud inte fanns med dig.
Så här skrev du i det andra komm.fältet:
"därför att jag har mitt stall i Baltikum där jag varit verksam länge, men jag har tidigare stått bakom några av Sveriges absolut största artister."
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2007-11-17 10:59:00
|
|
Inger Olsson |
Sen nämner du Lisa Ekdahl och 2 till som i realiteten inte kom så långt - som du påstår.
Jag skrev också att 100 000 var en osäker summa, från mig. En miljon, ska det vara, ENLIGT dig. Hur vet du att det gäller för alla? Att det absolut kostar runt den summan?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2007-11-17 11:01:00
|
|
Inger Olsson |
Jag visste att du skrev baltikum, och har man sett eurovisionsschlagerfestivalen, så vad skiljer sig dessa länder där åt i yttre attribut och musikval?
Det är viktigt, tycker jag, att skilja vad t y p av musik du sysslar med. Förutom en julsång ;- Det finns svårare musik och "lättare" varianter.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2007-11-17 11:01:00
|
|
Inger Olsson |
F ö tänker jag på Martin Ljung i tågkupén: "Nu ska Herr Larsson läsa... Kan inte herr Larsson läsa..."
Vad gör en människa som saknar argument? Vad gör Billy Butt? För att ha gått på internat så undrar jag vad du gjorde där. Det är skönt med en egen sovkupé.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2007-11-17 11:22:00
|
|
Jocke S |
Länk: sourze.se
Måste nog hålla med IO här om "stall i Baltikum." Finns i BB:s svar nr 1. Varför är musikkritiker så tvärsäkra, de flesta? Ett undantag är min släkting på STV faktiskt
Både Cim E och BB går på som om det gällde livet!
Men sedan så sa väl Hasse Alfredsson till Martin Ljung: "Nu skall herr Larsson sova." Om läsa sa han. "Läs nu här herr Larsson. Kan inte herr Larsson läsa?"
|
| |