Inlägg #1: Postat: 2007-11-16 14:49:00
|
Leif-Arne |
Trams, de som behandlar barnpå sådant vis är fähundar. De skall inte begråtas, de skall väck, de skall åtalas, samt en massa saker som inte lämpas för tryck på något sätt. De som i praktisk handling går in med hjälpinsatser till dessa barn skall ha ekonomiskt stöd. Desvärre stannar inte problemen i Serbien, utan finns på långt fler platser.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-16 15:25:00
|
Inger-Sofia |
1.Trams eller inte.En gång var dessa "fähundar" barn,Någons barn.En gång ,Någon gång förändrades deras beteende.Om dom inte har/hade medfödda psykiska/emotionella handikapp. Vad är det som gör att det går snett.För mig är det tragiskt:för det sker mer/oftare för varje dag,som barn/ungdomar stänger av/stänger ute känslor.En del av dessa utvecklar "fähundsbeteenden" som du kallar det.Tidigt och det ökar på. In i vuxen ålder.f
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-16 15:30:00
|
Inger-Sofia |
Då möter vi dom.Som psykopater,narcissistiska,störda personligheter.Utan medkänsla/empati,förståelse eller iunsikter över/till sitt handlande.Det är tragiskt.Den utvecklingen.Men naturligtvis skall åtgärder sättas in för att stoppa/avsätta människor med "fähundsbeteenden.Dom finns på många platser.och inte bara Som du säger i serbien.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-16 15:39:00
|
Leif-Arne |
Jag skriver trams därför att, oaktat vilken barndom de haft, är de som vuxna människor fullt ut ansvariga för sina gärningar. Vi kan, ingan av oss, ursäkta oss eller förklara oss, om man förgriper sig mot barn. De som gör så är inte bara fähundar, de är varelser, med ungefär lika stort värde som det vita som kommer ur hundens käft när den skäller.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-16 15:53:00
|
Inger-Sofia |
Stor Ilska känner jag.Självklart.Mordisk. Känner jag mig-Självklart.När jag tänker på barnen. Hur dom blir/blivit behandlade utsatta.Utan medmännsklighet och respekt.Självklart. Sorg känner jag lika fullt över "fähundarna".För det är så tragiskt det dom gör mot andra och med sina liv.
|
|