Så dåligt att det är dåligt

Inlägg #1: Postat: 2007-11-12 20:33:00
Nicki
Jag är en del av "publiken" och jag föredrar reklamfinansierad TV. Inte enbart pga de program som visas utan för att jag är emot tv-licens. Dock har jag bara basutbudet och det är bara ett 10-tal kanaler, varav 3:an och 5:an är de jag oftast tittar på, bortsett från nyheter.
Inlägg #2: Postat: 2007-11-12 20:35:00
Nicki
Annars tittar jag mest på tv-serier på internet eftersom svenska kanaler ligger så långt efter, så det blir inte så mycket tv trots allt. HBO är för övrigt det bolag som står bakom en hel del av de bättre amerikanska serierna, ex. Six feet under.
Inlägg #3: Postat: 2007-11-12 20:38:00
Nicki
För att mer kommentera själva artikeln, så håller jag med om att det mest är skräp som produceras, men Big Brother tycks ju i alla fall vara nedlagt nu ... Inte för att det är svårt att låta bli att titta på programmet, men det är som med Idol, det skrivs om det överallt och man kommer inte undan vare sig man tittar eller inte.
Inlägg #4: Postat: 2007-11-12 20:39:00
Nicki
Fördelen med Idol är dock, enligt mig, att de som är med i alla fall har en viss talang, till skillnad från de flesta dokusåpor.
Inlägg #5: Postat: 2007-11-12 21:08:00
Leif-Arne
Kan inte säga att jag hör till Idols tittarskara. Bortsett från sport och nyheter så har jag väl inte sett något bra sedan "Little britain". Å andra sidan så har jag inte iddes ordna ljudet på TVn sedan digitaliseringen. Men, om ett TV program har tittare så har det berättigande, oavsett IQ-fiskmås.
Inlägg #6: Postat: 2007-11-12 21:15:00
Leif-Arne
Det som är så bra idag är ju att man inte är utlämnad till ett alternativ som det var på Hylands tid. Man hyr/köper intressanta filmer på DVD, info finns från hela världen på nätet, på tuben kan man titta allt från bluegrass mandolinister till klipp med Stevie Ray Vaughn. Strunt i TV
Inlägg #7: Postat: 2007-11-12 22:47:00
Janne B
Min ålder gör att jag tycker mig ha sett alla skämt i TVn redan, flera ggr. Även många pol nyheter känns som upprepningar från år XX? Mina hormoner är i avtagande vilket gör många program mindre viktiga osv / Katastrofer kan dock verka nya som att stora delav av isen på sydpolen har lyft från fasta grunden och nu flyter som ett fartyg. Några meter ovan havsbotten....
Inlägg #8: Postat: 2007-11-12 23:34:00
Leif-Arne
Du kan ha en poäng där, rätt många av dagens biofilmer är en "remake" av något som gjorts tidigare, fast bättre. Jag har en samling med tidiga tyska filmer mest Fritz Lang. Kan inte påstå någon gör det bättre idag. "M", en suggestiv film om en barnamörda, spelad av Peter Lorre. De inledande scenerna är helt geniala. Utan splatter, special effects eller anna spex, bara gott foto och gott berättande.
Inlägg #9: Postat: 2007-11-13 06:00:00
Henrikk
Åh, M, det är väl den när man ser hans skugga och det spelas ett särskilt musikstycke varje gång han dyker upp. Jag minns den filmen som mycket bra!
Inlägg #10: Postat: 2007-11-13 06:05:00
Henrikk
HBO, Janne, är ett amerikanskt bolag som via kabel-tv i synnerhet visar långfilmer men även en liten del egenproducerade tv-serier. Bland dessa hör till exempel "curb your enthusiasm" av och med Larry David. Den visades på SVT.. hoppas du inte missade den.
Inlägg #11: Postat: 2007-11-13 08:12:00
Leif-Arne
9 Stämmer, han visslar "I Bergakungens sal" av Grieg. Inget vålt är explicit, utan då hans offer brings om livet symboliseras det med först en boll som rullar iväg och sedan en ballong i snöre som fasnar i elledningar.
Laddar...