Inlägg #1: Postat: 2001-09-25 15:29:00
|
Henrik Igefjord |
Igår diskuterade de otrohet på Silikon. Gäster som hade varit älskarinnor t. gifta män, en vars sambo var gravid. Tjejerna hade inga som helst problem att vara älskarinnor, men de kunde inte tänka sig att vara tillsammans med killen de strulade med eftersom han var benägen att göra ngt. sånt mot sin flickvän. Otroheten i sig kritiserades inte ngt. nämnvärt. Är det ett bra exempel som du vill förmedla ut i skolorna?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-09-25 16:32:00
|
Juanita Zanetti |
Jag håller med, bi&homosexualitet är något som försvinner i sexualundervisningen, jag är bisexuell och jag kände mig som ett mongo genom hela gymnasiet. Alla behöver sex, som du betonar starkt, jag har en vän som tror att mindre attraktiva människor inte behöver sex. Smart tjej.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-09-25 17:19:00
|
Olov |
"Politiskt oberoende", vilket skämt. Bracka så det stinker lång väg för tusan. Partipolitiskt, möjligtvis...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-09-26 00:07:00
|
Erik A |
sexualiteten är ett smutsigt töcken. löjligt att skriva om sex.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-09-26 09:53:00
|
Ha ha ha... |
Menar du allvar?
Silikon är ju det mest ytliga, sexfixerade och objektiviserande programmet som finns.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-09-26 16:00:00
|
Ha ha ha... |
Visst, sex är viktigt för alla människor. Kärlek är dock viktigare. Synen på sex i dagens samhälle ses uppenbarligen som helt frikopplat från kärlek, ungefär som ett skönt gympapass.
Kärleken är ingen förutsättning för att ha sex, då ren åtrå fyller den funktionen istället i ett mer "djuriskt" stadium. Detta stadium är även typiskt för människors syn på en mängd saker idag, där omedelbar tilfredställelse är viktigast. Skapelsens krona, eller skapelsens knull - det är frågan.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-09-26 17:16:00
|
claes croner |
Ramona Danlens artikel är platt, trivial, kunde möjligen passat som kolumn i Metro om dessa inte vore upptagna av Ulf Nilsson och slika insändarjournalister. Märk väl att jag inte ogillar Ramonas åsikter i denna sak än mindre hennes person -har aldrig träffat damen i fråga. Men om man är en så flitig Sourzeskribent som Danlen bör man veta att sovra, i sht när man närmar sig de hundra.
CC
007
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-10-07 00:01:00
|
Mia |
Visst är sex viktigt men det finns något som heter kärlek också. Frivolt och Silikon är skitprogram där bara en typ av människor för uttala sig, dom som helt separerat sex och kärlek.
|
|