Inlägg #21: Postat: 2007-11-12 22:26:00
|
Sunny |
S skrev i sina memoarer att han blev som förlamad av fasa när Hitler konfronterade honom. Några veckor var H rasande: sedan kallade han in Speer o frågade varför han inga barn hade. Att det var rädslan över ata det skulle nå Hitlers öron teg han ju med men Hitler ville själv besiktiga Margaret: efter det mötet fick S order om att föra sina dyrbara gener vidare. De 6 närmaste åren födde M således 6 barn. Sedan kom freden.Familjen inkvarterades bland några andra likasinnande nära H i Berghof.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2007-11-12 23:18:00
|
Janne B |
Tack för dessa utredningar bästa bokmal. Natti...
|
|
Inlägg #23: Postat: 2007-11-13 02:15:00
|
Sunny |
Janne: Att vara bokmal är en stor lycka.Sov gott!
|
|
Inlägg #24: Postat: 2007-11-13 02:20:00
|
Sunny |
Det finns ännu en arkitekt Albert Speer i Tyskland om han inte dött de senaste 2 åren.Det är Albert Junior.Även farfar Speer var arkitekt: Speer måste ha känt sig som Jesus på det där frestelsens berg när Hitler sade: kom till mig o bygg åt mig: jag ska göra dig odödlig!!!! Du ska få rita det nya Europas huvudstad i tusenårsriket i Berlin.AS var inte antisemit då men hur många hade tackat nej??
|
|
Inlägg #25: Postat: 2007-11-13 02:24:00
|
Sunny |
Men han var trots sin charm en mycket skyldig man. Han visste!!!!! Som rustningsminister visste han allt som försegick. Hade bevisen av senare tid funnits i Nurnberg hade han tveklöst blivit hängd: han var en av de mest skyldiga.Han säger det själv men skriver om det lite: "Jag borde självklart ha vetat men jag förträngde."Det fanns många förträngare där just då.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2007-11-13 02:28:00
|
Sunny |
Ändå riskerade han sitt liv under den sista ensamflygningen in till Berlin för att ta farväl av Hitler .
Det var så dåraktigt att till o med H själv blev arg.Men samtidigt rörd: nu några dagar före slutet hade de flesta råttorna lämnat båten.Nu kunde H inte längre vara annat än en dödlig belastning. 2 människor stannade: Eva o Speer.Ja 4 egentligen: sekreteraren o betjänten med .Hitler förbjöd dock Speer att dö med honom o det hade han kanske ändå inte skulle gjort?
|
|