Om journalisternas svek

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2007-11-12 16:03:00
Jocke S
Visst jobbar de mycket, och åstadkommer en del, kanske "gör sitt bästa". Men räcker det, ens hos de som någorlunda följ sitt mandat? Har de utvecklat demokratin, har de haft tillräckliga visioner om miljö, resurser, social rättvisa? Jag påstår: Ställ större krav på politiker, näringsliv, media! Mycket större! Hela tiden!
Inlägg #22: Postat: 2007-11-12 17:51:00
Janne B
Jocke , jag är mer nöjd och mindre upprorisk nu är för 20 år sedan.För mig är det nästan ett under att det finns så många fungerande demokratier - under utveckling, på många håll i världen. Min generation fick uppleva det helt häpnadsväckande att SOVJET, vår mardröm störtade ihop.
Inlägg #23: Postat: 2007-11-12 17:55:00
Janne B
FLERA journalister skrev vid denna tid att vi inte ens en vecka i förväg vågade drömma om att skriva rubriker om Berlinsmurens fall osv. Hela Baltikum är fritt, vilken omöjlig tanke det var! // Ja Jocke jag är en positv man för det är så mkt som gått åt rätt håll under mitt liv. MEN min start var illa 1939 - Hitler och öroninflammation...
Inlägg #24: Postat: 2007-11-12 19:23:00
Jocke S
23 Så som han skrek...:-
Jag har ett härligt minne. Vi hade precis kommit till Sydney julen -89 där vi såg demonstrationer och fick höra om Ceauceskous fall. Ett par månader senare såg vi på TV hur Mandela frigavs. Jag tog ett foto av TV-rutan. Men Europa kan inte direkt slå sig för bröstet om man ser tilllbaka. Har någon kontinent haft så mycket krig? Knappast.
Inlägg #25: Postat: 2007-11-12 20:27:00
GunnarL
24/ "Har någon kontinent haft så mycket krig?" Nej, förmodligen inte! För mig är EU lösningen på det faktum att kontinenten två gånger på de senaste hundra åren slagits sönder i krig. EU omöjliggör detta och är för mig i första hand ett fredsprojekt, vilket ju också har visat sig fungera. Att MP och V är emot EU är för mig en gåta.
Inlägg #26: Postat: 2007-11-12 20:44:00
Lars Nilsson
25/ Har samma uppfattning, dvs att det i första hand skall ses som ett fredprojekt. Märkligt är att mp motsvarigheter ute i Europa är bland de ivrigaste förspråkarna För EU. Men i Sverige vill de "gröna", dvs mp att vi skall gå ur EU.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...