Reinfeldt vill tysta media

Inlägg #1: Postat: 2007-11-09 23:23:00
Lars Nilsson
I Sverige anser många att det är OK att blåsa staten på bidrag för vård av sjukt eller ta ut sjukkassa fast man jobbar. Men samma personer blir djupt upprörda om en politiker betalat någon städerska 900 kr utan kvitto, som man ändå inte behöver varken dra skatt eller lämna inkomstuppgift för. Då ges det plötsligt fel "signaler", sägs det.
Inlägg #2: Postat: 2007-11-09 23:29:00
Lars Nilsson
Själv skulle jag kunna ge åtskilliga exempel och namn på hur toppolitiker inom s supit skallen av sig på skattebetalarnas bekostad och byggt hus med svart arbetskraft. Men vad tjänar det till? Möjligen att befrämja den redan upptrissade svenska hysteriska gammentaliteten.
Inlägg #3: Postat: 2007-11-10 00:02:00
Leif-Arne
1 Två fel gör väl int 1 rätt. Det är ett stort pedagogiskt problem att med trovärdighet kräva efterlevnad av regler när man själv inte tar dem så noga. Sen kan det förvisso vara på sin plats med bättre detaljkunskap från medias sida.
Inlägg #4: Postat: 2007-11-10 07:09:00
en svensk tiger
SV Lars Nilsson: Det förefaller som om du försvarar fiffel och fusk bara så länge politikern enligt dig har den rätta färgen.
Att S förfaller till samma respektlösa hållning som övriga politiker gör väl inte saken mer anmärkningsvärd eller ursäktar M för att själva göra samma sak.
Sen kunde man möjligen förvänta sig andra signaler från de som instiftar lagar och regler i samhället men det tycks du negligera.
Inlägg #5: Postat: 2007-11-10 09:59:00
Lars Nilsson
4/ Nej, inte alls, men det får vara någon måtta på hysterin och dubbelmoralen. Det goda med den nuvarande debatten är möjligen att det avslöjat hur många svenskar det är som köper och säljer svarta tjänster. Det kan kanske på sikt initiera förändringar.
Inlägg #6: Postat: 2007-11-10 15:20:00
en svensk tiger
Gott Lars Nilsson då tror jag vi har samma åsikt.
Liksom du anser jag ibland att mediagrävandet blir något absurt ibland men å andra sidan tycks det vara de enda som tillförlitligt granskar de folkvalda, att detta är en utbredd svulst i samhället generellt gör inte saken bättre för någon.
Laddar...