|
Inlägg #1: Postat: 2007-11-08 17:25:00
|
|
El Guatusi |
Oberoende undersökningar visar dock att svenska män tillhör de mest populära männen på jorden att gifta sig med. Särskilt gäller detta i Latinamerika, Asien och Östeuropa. Anledningarna är inte svåra att förstå. Till skillnad från många män i dessa områden så är den svenske mannen:
1. Mer jämställda än andra män.
2. Hjälpsammare vad gäller hemarbete.
3. Mer närvarande och bidragande vid barnuppfostran och barnens utveckling.
4. Mer hemma och mindre ute och festar med kompisar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-08 17:25:00
|
|
Jocke S |
Hur bemöts en man i Sverige som i ett sällskap yttrar: "Jag avskyr att vara i köket."
Och hur bemöts en kvinna som i samm sällskap yttrar: "Jag avskyr att vara i köket."
Jag är rätt säker på att den förste kan få bannor, men den andra kanske t.o.m. gillande eller applåder. Säkerligen inga bannor.
Själv har jag lagat mat sedan 18-års åldern. OCH servat bilen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-08 17:26:00
|
|
El Guatusi |
5. Mer pålitliga och trogna sin kvinnor.
6. Mindre våldsamma.
7. Mer toleranta och tillmötesgående mot kvinnans önskemål. - Länk: blogg.aftonbladet.se
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-08 17:29:00
|
|
El Guatusi |
Jocke: Hade en gång en italiensk flickvän som var feminist men på italienskt vis men som blev irriterad på att jag alltför ofta närmade mig spisen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-08 17:31:00
|
|
Jocke S |
Här måst ajg få lägga i en brasklapp, tycka vad man vill! Och svenska män är idag mer flata generellt sett. Män i riksmedia och i riksdagen är dessutom otroligt fjäskiga inför allsköns kjoltyg eller feministknytblusar!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-11-08 17:38:00
|
|
Jocke S |
Hör, här har jag en grej till dig, som passar in! Jag hörde för många år sedan ett program, eller om jag läst. Att i fascismens barndom i Italien, så fanns det ett samarbete mellan den och italiensk feminism! Senare bröts samarbetet. Men orsaken var tydligen att den italienska feminismen kände sig hotad av kommunsimen som ville ha ut kvinnorna i arbete. Medan fascismen och feminsmen just då! värnade om hemmafrun!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-11-08 17:39:00
|
|
El Guatusi |
Endast kvinnorna i Japan och Kina uttrycker ett större missnöje än svenskorna med karriär- och livssituationen. Sverige ligger till och med i botten vad gäller nöjdhet med lön 42 samt även vad gäller att ha tid för intressen utanför arbetet 35 i relation till de övriga länderna.
... I Sverige uppger dubbelt så många män 21 som kvinnor 9 att de jobbar mer hemifrån sedan de blivit föräldrar.
...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-11-08 17:39:00
|
|
El Guatusi |
Kvinnorna identifierar sig med sin karriär i något större utsträckning än männen gör. sic! Länk: accenture.com
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-11-08 17:41:00
|
|
Jocke S |
Jag har sökt på nätet och frågat folk men kan inte hitta något om detta! OM du har en aning eller känner någon historiker i Italien vore det kanon at få reda på mer hur det var!Feminism som kameljont. Nu måste jag ut med hunden!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2007-11-08 17:43:00
|
|
El Guatusi |
6/ Mer än jag vet! Fascismen värnade mkt om myten om "den romerska kvinnan", ett slags matriarkalisk supermamma. Musse själv gifte sig f ö med en kortväxt ej läskunnig bondjänta men hade den judiska kulturmecenaten Margherita Sarfatti som älskarinna.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2007-11-08 17:50:00
|
|
peter_ |
7.Missnöjdheten med lönen är en följd av lögnen om löneskillnader mellan könen. Trots att ett antal rapporer har visat att det är en myt så fortsätter det att påstås direkt och indirekt i massmedia och reklam senast Manpower. Folk tror att kvinnor tjänar 20 mindre än män för samma jobb. Det var också mening att vi skulle tro. De som sprider lögnen måste veta att det är en lögn.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2007-11-08 18:33:00
|
|
Jocke S |
11 Javisst, Manpower fjäsk! De vill verka starka och överbekyddande. Men detta är visst vad feminismen vill ha OCKSÅ. Fast hjärnforskaren Annika Dahlström säger att "kvinnorna måste bli duktigare på att löneförhandla." Själva således. 1,5 skillnad säger flera utredningar. Men svenskor vill således ha både mer lön och mer fritid? Var det någon som nämnde heltid, för båda?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2007-11-08 21:10:00
|
|
peter_ |
|
| |