Vad är Kärlek?

Inlägg #1: Postat: 2007-11-07 11:36:00
Jocke S
MÅSTE tillägga en viktig sak. Det är generellt och DELVIS en skillnad mellan män och kvinnor och individuellt förstås, hur de uttrycker kärlek och hur de svarar på den! Gudskelov, det är ju detta som gör fenomenet och ämnet så intressant, för de flesta åtminstone....
Inlägg #2: Postat: 2007-11-07 11:43:00
Jocke S
Och nu uttryckte jag mig kanske tvärsäkert, just det jag kritiserat ovan. Men det får jag stå för, och "generellt" var ju förbehållet.
Inlägg #3: Postat: 2007-11-07 14:50:00
Telluselle
Huvudsaken är väl att de som ingår i en relation har samma definition eller längtan och är överens. Frågan är bara om vi har det? Skilsmässorna ökar och allt fler lever singelliv längre. Är vi nöjda med det?
Inlägg #4: Postat: 2007-11-07 15:42:00
Jocke S
Politiskt verkar det vara ett mindre problem, som i alla fall inte "passar in" i debatten. Man att det kostar enormt att ha så många ensamhushåll, eller på annat sätt för de barn som får pendla är ju självklart. Se gärna svar 13 här:

Länk: sourze.se
Inlägg #5: Postat: 2007-11-08 16:04:00
Telluselle
Läste kommentaren. Inte konstigt att så många mår dåligt i vårt land. Och du har rätt i att definitionen av orsaken är rätt snäv. I mina ögon letar man efter fel utanför sig själv datorn, filmer, osv när det enligt mig, snarare handlar om attityd, värderingar, livsstil och samhällets sätt att stödja vs stjälpa de som inte följer den uppsatta definitionen. Bra inlägg!
Inlägg #6: Postat: 2007-11-08 16:33:00
El Guatusi
Singellivet har för- och nackdelar. Vad som är lite skrämmande är, att det är bra för BNP. Vi tvingas konsumera mkt mer - varje person ska ha platt-TV, modernt kök, dator osv, när det kunde räcka med en per hushåll på minst 2 pers. Detaljhandeln får fart och nya arbetstillfällen skapas och BNP rullar på. Men motsvarar BNP-ökningen en ökad livskvalitet?
Inlägg #7: Postat: 2007-11-08 16:37:00
El Guatusi
Detsamma gäller - ursäkta upprepningen - när den off sektorn tar han om våra barn o åldringar. Om familjerna gjorde det skulle det inte ge utslag på den heliga BNP varför, även om kanske barnen o åldringarna själva skulle föredra hemmets o släktens värme.
Laddar...