|
Inlägg #1: Postat: 2007-11-07 13:50:00
|
|
Elina |
Duktig ponke! Kollat NK också? Och herravdelningarna? Datorfirmor? Soppberg? Måste ordet "ojämställt" finnas i allting? Det är dock samma skitluft vi andas!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-07 14:04:00
|
|
Jocke S |
Elina, Syster duktig. blev du sur? Du började och frågade ju! Om du bara läser början av min artikel nedan, så kommer du kanske att förstå varför vi måste sluta hyckla och tala klarspråk!
Länk: sourze.se
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-07 14:13:00
|
|
Jocke S |
SvD näring i dag, Hanna Dunér: "TV-reklamen ofta ren skit". Endast en av 30 fick godkänt. "H&M:s reklamfilm för Robert Cavalli-kollektionen är snygg och uppssendeväckande...." Vad jag kan se är den helt out of date och friar bara till vissa kvinnors överdrivna dragning till kändisskap, egocentricitet och överdriven flärd. Fullkomligt dekadant, tycker min sambo också. Klädhysterin är nr 2.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-07 14:32:00
|
|
Jocke S |
Vi kan inte alltid vara överens. Det har hänt förr. Men nog måste vi se lite längre än till 30 års PK hymlande? Eller?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-07 15:05:00
|
|
Elina |
Jocke! Sur? NIX, inte är jag sur men du fick chansen att ösa på 3 inlägg till.
1. Jag tycker att smink - klädhysterin är helt onödig företeelse och inte miljövänlig.
2 De mesta av bilarna ägs av män och körs av män därför skitar de just i det avseendet mer.
Ska läsa när jag hinner mer än skumma.
Hymla? Icke! Men åsikter kan vara olika. Och vad gäller mode så fyller den visst behov av förnyelse men överdrifterna har blivit enorma. Vi behöver inte allt!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-11-07 15:49:00
|
|
Jocke S |
Jag tänkte faktiskt inte på att det var du, då hade jag nog uttryckt mig lite diskretare.... Nu blev det mer en "disk-retare." :- Har du SvD, läs hennes kolumn med indirekt förakt mot arbetskläder mm. Näringsliv 27.
Jag är dig evigt tacksam för Doris Lessing-intervjun! En viktig markering!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-11-07 16:01:00
|
|
Jocke S |
Och visst håller jag med om att det körs för mycket bil. Så här kan det inte fortsätta! Jag tar upp det i artikeln...Är på nr 2 här ova
|
| |