Inlägg #1: Postat: 2007-11-06 22:09:00
|
Janne B |
Jag har "nästan" startat blogg hundra ggr....
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-07 06:58:00
|
Isabella M |
Det som är litet synd, det är väl att det finns så många "nästan"-bloggar, men mest självdöda, övergivna bloggar. "Alla ska blogga" - det blev en trend, ett måste..."för att vara inne måste man vara ute". Tycker nog att det krävs mer fantasi för att publicera artiklar och "tyckerier" tex här, än i en blogg - där man kan bestämma sig för att målgruppen i huvudsak utgörs av sig själv.: - Man behöver inte ha något liv för att blogga...tänkte jag säga! ;
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-07 06:59:00
|
Isabella M |
forts.Underhållningsvärdet kanske ligger i just det? Läskraven varierar ju. Skrivkraven och skrivbehoven likalunda. Jag menar; det är betydligt lättare att skriva förbehållslöst om man föreställer sig att man inte skriver för att behaga, underhålla, informera , irritera, väcka debatt osv - för ett visst syfte, helt enkelt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-07 06:59:00
|
Isabella M |
forts. Men det innebär ju samtidigt en tämligen ojämn, kravlös kvalitet överlag ,där mycket har noll och intet mening för utomstående "kofenomenet" medan andra inslag har betydligt bredare allmänintresse. Det är ätt att det blir sk frukostsvammel av en blogg. Mer känslor än hjärna. Men det är många gånger både poängen och charmen, det visar även en personlig insida. En blogg måste nog i första hand ge bloggaren utbyte, för att "få själ" och bli läsvärd för någon annan öht.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-07 07:00:00
|
Isabella M |
forts. Det behöver nu verkligen inte hända fantastiska saker i ett liv, man behöver inte ha kontroversiella eller ens utmärkande tankar för att vara läsvärd . Det räcker med "själ". Det som lockar folk att skriva blogg, som adrig skriver annars eller annorstädes, det gissar jag beror på att en blogg uppfattas som en egen domän - där bestämmer man själv utbud och därmed typ av återkommande läskrets.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-11-07 07:01:00
|
Isabella M |
forts. Det är annorlunda med tex en nättidning, där andra närvarandre skribenter drar målgrupper med sig som man inte ens visste fanns...och önskar inte gjorde. : .Det skapar nog osäkerhet hos en del. För somliga är det äv. en trygghet i att själva ha kontroll över kommentarerna...Och slutligen, varför i all sin dar är kommentarsutrymmet så begränsat här att det är svårt att få enhetligt sammanhang i något?
|
|