Intuition - att utveckla tillit

Inlägg #1: Postat: 2007-11-07 15:09:00
Telluselle
En sån underbar påminnelse om det jag redan vet : Men, om jag agerar utifrån mitt hjärta av bästa förmåga men möter människor som inte gör det, blir det lätt en form av konflikt. Hur förhåller man sig till det - man kan ju trots allt inte leva isolerat på sin lilla ö. Jag får också alltid svar på de stora frågorna men just varandet i vardagen är fortfarande en gåta...
Inlägg #2: Postat: 2007-11-08 08:42:00
PerJ
Intuitionen har bara rätt 100 av tiden.. och det är ganska bra statistik. Länk: sedona.com
Inlägg #3: Postat: 2007-11-09 23:15:00
Yngve K
Jag har flera gånger försökt att introducera Buddhismen på Sourze men misslyckats varje gång.
Källa: National Geographic n:r 20 dec.2005.Rubrik:" Är Buddha svaret" av Perry Garfinkel.Han skriver:" Buddhas idéer byggde inte på någon tro som andra religioner, utan på iakttagelser av verkligheten.Allt började med det han själv såg utanför palatset.Han kom fram till läran om de fyra ädla sanningarna.
Inlägg #4: Postat: 2007-11-10 05:54:00
Inger-Sofia
God morgon.Du har skrivit en angelägen artikel, om ett angeläget ämne,som du skrivit om, Mycket Bra,intressant,åtkomligt.K.
Inlägg #5: Postat: 2007-11-10 06:05:00
Inger-Sofia
God morgon yngve och Ni andra.
Du är en mångfacetterad man.Förstår din vän,att det måste vara givande, att samtala,diskutera med dig.Det finns mycke du kan och funderar kring.Detta forum i sin rutform,kväver ordflödet,det är så mycke man tänker,men så svårt,att med några få ord precisera,det man menar,undrar över.Så oftast låter man bli.
Inlägg #6: Postat: 2007-11-10 10:30:00
myrboa
Var hälsad du nya dag! Glad över att få ta del av artikeln om Intution. Glad över att få ta del av alla kommentarerna. Härlig början på denna nya dag. Har en plats i skogen där jag hämtar kraft. Att träna sig i att vara/leva i nuet går också bra när man diskar,äter,städar.osv. Behöver inte vara krångligare än så. Helt enkelt att lyssna till den milda stämman i vårt inre som så ofta tigs ihjäj. A-L
Laddar...