Linda Rosing, vad tänker du med då?

Inlägg #1: Postat: 2007-11-05 15:00:00
Billy Butt
Du har nog fått det där fel Elvy. Jag sitter INTE som domare i någon tävling. Däremot har jag 35 års erfaremhet av att lansera artister och utseendet är INTE det viktigate.... Läs min artikel igen ska du se att jag skriver så..
Inlägg #2: Postat: 2007-11-05 15:04:00
Billy Butt
Däremot är det viktigt att en artist pallar för trycket av att bli popstjärna och vi som håller på med detta brukar kunna avgöra ganska snabbt om en person är gjord för att bli stjärna eller inte. Marie Picasso är, enligt min mening inte gjord till att bli pop artist, men hon kommer precis som jag skrev i första artikeln, att sjunga på fester m.m.
Inlägg #3: Postat: 2007-11-06 05:36:00
en svensk tiger
Snälla nån villken klagan, Marie Picasso är enligt min mening oerhört duktig sångerska och detta trots att jag inte är musikproducent utan vanlig svensk som gärna lyssnar på henne.
Billy Butt, är man född till popstjärna eller kan man bli detta?
Och är det inte ditt och dina kollegers ansvar som producenter att lära duktiga artister att hantera ett ev, kändisskap?
Eller är det bara pengarna som styr?
Inlägg #4: Postat: 2007-11-06 09:38:00
Billy Butt
Jag bestrider inte det fakltum att Marie sjunger bra. Det är tyvärr ofta pengarna som styr i musikbranschen och skivbolagen vill inte ha artister som ger dem problem och ordet "Problem" står skrivet på Marie Picassos panna - tyvärr. Hon är bara inte den typ av tjej på vilken man satsar de miljoner som det kostar att lansera en artist. Även om hon vinner Idol kommer hon inte att bli popstjärna mer än i efterdyningarna av teve programmet.
Inlägg #5: Postat: 2007-11-06 09:42:00
Billy Butt
Kolla på skillnaden mellan Amanda Jensen och Marie Picasso. Amanda är den som ett skivbolag skulle satsa på. Hon är ett säkrare kort. Samma sak gällde Darin och Daniel i första Idol. Daniel vann, men mer eller mindre försvann, medan Darin blev popstjärna och är det fortfarande i dag. Det förutsåg både Bert KLKarlsson och jag också - och vi fick rätt!
Inlägg #6: Postat: 2007-11-06 09:44:00
Billy Butt
Linda Rosings enda erfaremhet i musikbranschen är ett MEGAFIASKO med sin egen artistkarriär. Alla fattar nog att hon inte har en aning om det här. Det tragiska är att hon inte fattar det själv!
Inlägg #7: Postat: 2007-11-06 10:50:00
Elvy
"ofta pengarna som styr i musikbranschen och skivbolagen vill inte ha artister" som inte har ett säljande utseende, och därför så fick Pernilla Emme, inte något eget skivkontrakt, av varken den ena, eller den andra.
Inlägg #8: Postat: 2007-11-06 10:58:00
Billy Butt
DEt hade säkert ingenting med Pernillas utseende att göra att hon inte fick skivkontrakt. ALLA som sjunger bra kan ju inte automatiskt få skivkontrakt! Det krävs att man är "speciell" - det var inte Pernilla Emme - och det är inte Marie Picasso heller. Carola, Lisa Nilsson, Charlotte Pirelli och Lisa Ekdal var speciella
Inlägg #9: Postat: 2007-11-06 11:00:00
Billy Butt
När det gäller pengarna som styr - är det inte många som fattar vad det innebär. Det kostar över en miljon kr att lansera en artist i Sverige. För att återhämta investeringen måste man sälja åtminstone 50.000 CD skivor och det är jävligt svårt i dagens skivmarknad.
Laddar...