Moderaterna - regeringens svaga länk

Inlägg #1: Postat: 2007-11-03 17:49:00
Janne B
Du arga gubbe är nog väldigt nära begreppet "folkets röst". Officiella moderater börjar hålla sig inomhus eller byter trottoar då de möter bekant folk...Sanrt börjar viss dagens Eko tala på samma tema...
Inlägg #2: Postat: 2007-11-03 17:56:00
El Guatusi
Janne: Är det så illa? Men Sveriges problem med skola, sjukvård, äldrevård, gatusäkerhet, bristande integration av invandrare och utlandsättade, arbetslöshet osv - är det moderaterna som skapat dem?
Inlägg #3: Postat: 2007-11-03 19:00:00
Janne B
Nej inget av detta är modceraterna skyldiga till, ev lite medskyldiga till länge varande ett stort parti. MEN SAP har huvudansvaret. Men det mesta trasslet inom nuv Regering har de ansvaret för.Sannerligen. Kan F R konsten att göra en helt seriös anställningsintervju?
Inlägg #4: Postat: 2007-11-03 19:06:00
El Guatusi
Det var det jag menade! Lite känsla för proportioner skadar aldrig. Att många hoppas att regeringen ska falla är tydligt. Men det skulle bara förstärka våra problem av politisk likriktning, bristande självrannsakan inom s och känslan av att maktskifte - demokratins lymfa - i Sverige är i princip omöjligt.
Inlägg #5: Postat: 2007-11-03 20:51:00
Janne B
EKOTS krönikör Björn Elmbrant skriver i dag //..Idag däremot ligger moderaterna till vänster om både kristdemokraterna, folkpartiet och centern. Så hur farligt lever Reinfeldt?

De flesta kärnmoderater har fått det med modersmjölken. De skulle antagligen rösta på sitt parti, även om partiledaren var en häst. I den meningen liknar man de trogna socialdemokratena..// Detta var sannerligen häftiga och beska ord i vår officiella radio.
Inlägg #6: Postat: 2007-11-03 20:53:00
Janne B
Ekot har också ringt moderaternas länsordförande och pejlar in en stor oro och rätt häftig kritik. De äldre moderaterna känner sig utstötta - de som egentligen bär upp partiets organisation.
Inlägg #7: Postat: 2007-11-03 21:18:00
peter_
4. Ja, för min del får de ha sina "affärer". Det viktiga är att de ändrar spelreglerna i den riktning som pågår så att folk förstår och accepterar bla att varje vuxen är själv ansvarig för sin försörjning och sina val. SAP har utvecklat landet mot en kvävande dimma där folk blir fördummade, villigt passiviseras och tänker som bortskämda barn.
Inlägg #8: Postat: 2007-11-03 21:22:00
Jocke S
Avvaktar en förhoppningsvis fördjupande rapport från "Gomorrron Världen" imorgon bitti kl. 09.00 drygt. Och framför allt då "Public service" ca 10.15. "Politisk satir för seriösa"....
Inlägg #9: Postat: 2007-11-03 21:54:00
Janne B
Morgondagens program har alla förutsättningar att bli de mest intressanta på länge.... När media börjar ringa runt o pejla läget i organisationerna ute i landet då kan mkt hända.
Inlägg #10: Postat: 2007-11-03 21:57:00
Janne B
7/ Ja men Peter, inte handlar detta om "sina affärer". Det handlar om RIKETS affärer i alla bemärkelser.
Inlägg #11: Postat: 2007-11-03 23:14:00
Elina
7/ Varje vuxen är ansvarig för sina val. Bra sagt!
Inlägg #12: Postat: 2007-11-04 08:00:00
peter_
10. Ja, alltså, statsekreteraren som söp under jourtjänsten ska ha sparken. Min poäng var att oavsett hur många ministrar och höga tjänstemän som avpolleteras pga regel-och lagbrott så är det viktigare att de fortsätter sin linje än att SAP kommer tillbaka med sitt kvävande förmynderi. Så länge de håller sig till denna linje vill säga.
Inlägg #13: Postat: 2007-11-04 08:27:00
peter_
Jag tror att det vore förödande om opinionen drev bort Reinfeldt och hans linje och regeringen befolkades av "gammelmoderater" igen. Jag misstänker dem för att vara ointresserade av medelsvenssons väl och ve och de skulle slösa bort enorma resurser på att befria sig från diverse skatter och avgifter. Sedan skulle flumnissarna komma tillbaka och slösa bort enorma resurser på att återinföra dem.
Laddar...