|
Inlägg #1: Postat: 2007-11-02 11:17:00
|
|
andriskangeris |
Jag menar på att det i längden är ohållbart att rättsinstanser i 95 av fallen går HELT på vakternas linje, oavsett vad vittnen säger.
Det är i trovärdighetsbedömningarna av vittnesmålen som vakternas vittnesmål tillmäts alltför stor vikt.
Jag vill att de vakter som begår brott och misshandlar folk eller använder övervåld ska bli fällda och inte friade - punkt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-02 11:17:00
|
|
andriskangeris |
Nej, jag vill inte ha uppluckrande av rättsäkerhet eller mer kameraövervakning. Däremot så vill jag att kamerorna ska fungera om stället nu har kameror...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-02 22:45:00
|
|
Hugo O |
Håller helt med ML här. Det är helt rätt att dörrvakter kan sparka ner vem de vill när som helst runt krogarna. Det är viktigt för rättssäkerhete
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-03 00:34:00
|
|
Hugo O |
...att krogvakter godtyckligt kan utdöma omedelbart kroppsstraff mot personer de retar sig på. Eller hur.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-03 22:50:00
|
|
Michael Lundahl |
Svar 1: Ja ha? Ja jag vill ju att alla som beår brott skall lagföras för det. Så... nu har vi båda sagt det som alla vill: att de som begår brott skall straffas för det och inte begå brott igen. Det är väl knappast någon som har sagt att vi vill att de som begår brott skall gå ostraffade, eller hur? Din artikel säge rnågot som alla redan vill.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2007-11-03 22:53:00
|
|
Michael Lundahl |
Svar 1, forts: Så *vad* är det du föreslår mot problemet? Eller du har inga förslag utan hela artikeln går ut på det triviala påståendet "De som begår brott skall fällas för dem"?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2007-11-03 22:54:00
|
|
Michael Lundahl |
Svar 3,4: Rent trams.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2007-11-04 00:06:00
|
|
Hugo O |
Sorry, ML; Jag översätter bara det du skriver till praktisk svenska. När någon kritiserar ordningsmakten - domstolar, polis, väktare - går du omedelbart till motangrepp. Jag har sett det hända många, många gånger
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2007-11-04 00:18:00
|
|
Hugo O |
I detta fall försvarar du i praktiken det laglösa tillstånd som råder runt krogarna. Andriskangeris har också ett konkret förslag: tillmät krogvakternas vittnesmål mindre vikt. Så när du skriver att andriskangeris inte har några förslag är det förbannad lögn och skitsnack.
|
| |