Inlägg #1: Postat: 2007-11-01 19:43:00
|
Jocke S |
Sånt otroligt löst spekulerande och urskuldande till höger och vänster!
Alla dessa har skött sig klantigt, och DESSUTOM blivit avslöjade. Liksom ett antal företagsledare. Vi vill inte ha sådana! Hon ljög dessutom för Reinfeldt, hur smart är han?
Sahlin och Schyman kom ju tillbaka, otroligt nog! Eller inte alls...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-01 20:43:00
|
Janne B |
Unto. Här anser jag att du har i huvudsak rätt. Fredriks största svaghet är ju att han aldrig som jag vet drivit ett företag, haft några anställda osv. Han har ingen vana att göra anställningsintervjuer ,men ska ändå utse en regering.Har har minst halva M emot sig p g a gammalt groll. Så det finns inte mågarerfarna moddar som ställer upp för honom.....utom Bildt.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-01 20:44:00
|
Janne B |
Du Unto har säkert hundra ggr så stor erfarenhet av arbetsliv mm än vad F har....Jag har intervjuat och anställt ca 100 personer.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-02 10:33:00
|
steno |
Det är bara politiker i regeringsnivå som behöver vara övermänniskor. Högkonjunktur, minskad arbetslöshet, stopp på bidragsfusk, bättre skola. Vad betyder det mot några glas för mycket på en krog. Nyvalsropen har redan börjat skalla
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-02 10:55:00
|
Janne B |
Jag har precis nu postat en artikel om "Moderaterna som regeringens svaga punkt". Skfriven med stor vånda...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-11-02 10:56:00
|
Jocke S |
De har själv fortsatt sätta detta i system. Ingen större vilja finns att delegera, att utvidga demokratin, att låta politik, riksdagsledamöter osv., verka under samma förhållande som andra tjänster! Gräddfilen, som innebär att har du en gång kommmit in, så är du nästan garanterad livstid i systemet. Generaldirektör, landshövding, ambassadör, alternativt hög pension. Är det rätt, är de så mycket bättre? Men fallet blir större.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-11-02 12:24:00
|
steno |
Riksdagsmän i allmänhet behöver inte vara några övermänniskor, det är trots allt långa uppehåll mellan sessionerna. De är under granskning av en allmänhet som i allmänhet är avundsjuk ibalnd med rätta ibland inte
|
|