Inlägg #1: Postat: 2007-11-01 17:56:00
|
steno |
Det var tydligen flera om jourandet. Jag går inte emot avhoppat bara sättet att arrangera en komplott, ett förföljande och snokande
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-01 18:20:00
|
Jocke S |
Du menar det är som vanligt? En oskyldig/lättlurad kvinna har gått i fällan? Kanske det, och hon är ju inte den enda som har råkat/försatt sig i den situationen. Kanske lättlurade kvinnor, liksom dito män, måste tänka sig för, särskilt i den positionen? Komplott, är det konstaterat? I så fall länder det inte den agerande till heder heller. Samvetet är väl rätt rymligt hos rätt många journalister.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-01 18:33:00
|
steno |
Javille skänka en tanke åt en uppenbarligen stenhårt arbetande kvinna som råkat illa ut. Ingen vet om hon hade privata skäl. Utarbetad? Drabb
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-01 18:35:00
|
steno |
Drabbad av sorg i sin närhet?. Kär? En person ska kunna ha rätt att sitta på en restaurang och pussas utan att bild och berättelse ska nå hela svenska folket. Hon kan bli folkskygg för mindre
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-01 18:51:00
|
Janne B |
Ja det fanns ett antal jourpersoner i flera olika regeringsorgan etc.Vem som helst av dem kunde larma först osv. / Men är det normal svensk kultur att en ca 40 kvinna en vanlig veckokväll sitter i timmar påp krogen efter jobbet.?? Jag vet ej men det fanns ju ett arbete i morgon också att sköta med gott omdöme!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-11-01 18:56:00
|
Anders FB |
Frågan är när politiker ska lära sig att de är i tjänst dygnet runt, speciellt när de har jour? Sossarna har ju radat upp skandaler och allianspartierna hugger som kobror. Detta bevisar bara att alla politiker förvaltar sitt förtroende på sämsta sätt. Det framgår med all önskvärd tydlighet...
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-11-01 19:04:00
|
steno |
Det anordnas Visbyveckor varje år.Makthavare och journalister lever i symbyos och det sups pussas och en hel del till. Men här läcker man inte, de är alla i samma smet. Kanske Ulrika slår tillbaka en dag.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-11-01 19:07:00
|
steno |
Fichtelius och Persson umgicks flitigt och F var länge politisk reporter. Först i efterhand framkom det att F skrev och filmade Perssons liv som statsminister. Ingen skandal här inte. Men de söp väl bakom gardinerna på Harpsund. Rosengren och P är såta vänner...osv
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-11-01 20:52:00
|
Janne B |
6 Anders/ Är politiker i tjänst dygnet runt. NEJ 99 av demgår bara på ngt sammanträde i månaden på kommunal nivå.Men Kallas de till extra sammanträde är de skyldiga att gå i tjänst utan prut. / Men vi har ju en politisk elit i Regeringen, landstingsstyrelser, kommunstyrelser som egentligen är i tjänst ständigt. De har rätt till dygnsvila och lediga dagar för rekreation osv. Men de har inte ngn rätt till 4-6 veckors semester osv. i ordets vanliga mening. Vad säger Steno om detta?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2007-11-02 10:24:00
|
steno |
En del människor, drivs och driver sig själva på ett omänskligt sätt år efter år. Men under en perfekt och respekterad yta finns alltid tillfälle då man är svag, gråter eller bryter samman kanske bara söker tröst. Varje människa har haft tillfällen då man helst inte skulle bevittnas av någon.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2007-11-02 10:25:00
|
steno |
En del makthavare som tillfälligt supit till smög sig in till nykterhetsnämndens kontor när de blivit kallade. Ville att man skulle mörklägga fönstren och var livrädda
|
|
Inlägg #12: Postat: 2007-11-02 10:28:00
|
steno |
När jag hade mitt första praktikantjobb på barnavårdsnämnd och arbetade som en slav träffade jag en barndomsvän en kväll. Delade på en kvarting och gick på krog och dansade. I mitt utarbetade tillstånd fann jag snabbt att jag blev för berusad. Jag gick hem på omvägar. På en enslig gata föll jag plötsligt bakåt. Reste mig och gick hem. Hade någon fotograf och reporter sett mig hade jag väl idag jobbat på en fjärde klassens grillkrog...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2007-11-02 10:29:00
|
steno |
Den som är helt oskyldig kastar första stenen...
|
|
Inlägg #14: Postat: 2007-11-02 10:49:00
|
Jocke S |
Det gäller inte bara att sköta sig. Det gäller framför allt att inte bli avslöjad, i dessa samanhang. Nuförtiden får man ju faktiskt kasta sten hur som helst, även i glashus.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2007-11-02 12:12:00
|
steno |
Det finns alltid tilfällen då du måste vara privat men det är bara vad du tror. Ögon finns överallt, också i bostadens fönser eller i sängkammare
|
|