Inlägg #1: Postat: 2007-11-01 15:15:00
|
Lars Nilsson |
Svensken tål mycket men att supa på skattebetalarnas bekostnad är en dödssynd. Och kommer det ut att en statsanställd har blivit bjuden av TV 4 exvis. då är mutanklagelser som gäller och mediakåta åklagaren van der Kvast rycker ut. Ni vet han som bara får 1 fälld på 100 åtal.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2007-11-01 15:41:00
|
Janne B |
Det var TV4 som betalade detta kalas, reportern överlämnade räkningen till sin chef. Så har jag hört i radion...// Det finns inget alkoholtabu i Sverige. Sannerligen inte. Vi håller på att drunkna i skiten giftet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2007-11-01 15:54:00
|
Lars Nilsson |
Ja, på riktigt ja, men nu snackar vi dubbelmoral och Jantelag. Får inte jag vara med och supa gratis så blir jag moraliskt upprörd och kräver div. potentaters avgång. Sådan är svensken. All representation är av ondo så länge inte jag är med. Rubrikerna "lyxhotel" och "lyxkrog" blir då allt över logement på vandrarhem och den lokala pizzerian.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2007-11-01 16:18:00
|
Jocke S |
Vet du hur det lät här framför datorn Lars N? Jo så här: "Ha, ha, ha", tre gånger, jag räknade! "Får inte jag vara med...Vandrahem och pizzeria..." ho,ho.
Lars Nilsson: Överdrifternas mästare!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2007-11-01 17:24:00
|
Janne B |
"Sådan är svensken". Kanske runt Stureplan men inte i Gnosjö och Herrljunga. Här är vi "annorledes".
|
|
Inlägg #6: Postat: 2007-11-01 17:44:00
|
Jocke S |
OK, vi skall inte döma ut henne, helt OK. OM HON INTE varit ordentligt packad och i jourtjänst på viktigt jobb som M har haft mycket åsikter om!
Men svenska folket, skall vi dömas ut för vad andra gjort eller inte gjort? Man betackar sig som del av folket att behöva stå till svars för politikers, tjänstemäns och/eller journalisters klavertramp! Låt dom klanta bort sig. Power to the people.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2007-11-02 00:33:00
|
Lars Nilsson |
5/ Tyvärr Janne, så gäller nog både Jantelag och den spritfobi som jag relaterar till, hela landet. En bra politiker är inte som vi andra. Han/hon är den perfekta människan utan fel och brister. Annars väntar skärselden. Exemplen för det är otaliga.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2007-11-02 09:06:00
|
Janne B |
Man har diskuterat detta tema i SVT:s morgonsoffa stog Malm o CO.
Även det gänget hade olika uppfattning om detta. Adamo satsade på syndernas förlåtelse. Malm krävde nästan felfrihet osv.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2007-11-06 05:14:00
|
en svensk tiger |
Sprit var förvisso inblandat, eventuell anstiftan till muta kan också vara en orsak, men detta är i sammanhanget sekunda, det primära var att hon ljög för sin chef vilket han gick på främst för att han uppenbarligen hade en nära relation med henne sedan många år. Reinfeldts oförmåga att hantera journalistisk rävjakt förvärrade denna situation.
Att sedan dra upp alkoholen eller ev anstiftan till muta har inget med saken att göra
|
|