Jag har alltid bojkottat oljebolaget Shell

Inlägg #1: Postat: 2007-10-31 11:32:00
Jocke S
Alltså Lars N, med risk för att du bojkottar denna min kommentar. Men nu måste jag be dig skicka dín artikel till "US Department of foreign affairs" eller vem det kan vara. Som håller i detta otal bojkotter som USA har mot misshagliga regimer!
Bojkott är dock ett utmärkt medel om man vill följa sin moraliska övertygelse och tror på en bättre värld. Med metoder som är långt mer humana inte alltid alltså än krig och annat!
Inlägg #2: Postat: 2007-10-31 11:39:00
Jocke S
Ja nu nämnde jag USA igen. Varför? Därför att de i viss mån gått i spetsen, inget annat!
Men det finns ett otal andra exempel, en del bra, en del mindre bra.
Inlägg #3: Postat: 2007-10-31 13:23:00
CMO
USAs liksom andra länders politiker hittar på många dumheter och ägnar sig åt politisk teater och symbolpolitik. Miljöpartiets paradgren för övrigt.
Inlägg #4: Postat: 2007-10-31 13:38:00
Jocke S
Politik ÄR i huvudsak teater och symbolik, spel för gallerierna. Om MP är duktigare på detta än andra deras "paradgren" så har de goda chanser att lyckas på sikt. Till att börja med bör de lämna feminismen åt sitt öde, och ännnu mer knyta an till naturvetenskaplig forskning. NATURvetenskaplig, vari ingår kunskap om NATUREN, och dess förutsättningar, vilka människan är till 100 beroende av.
Inlägg #5: Postat: 2007-10-31 13:48:00
Jocke S
Marxism, liberalism osv är 1800-tals ideer med mycket begränsade naturvetenskapliga kunskaper. Men med delvis humanistiska ideér, som vi i huvudsak har införlivat det bästa av. Ibland de sämsta. Ekologism och en ekonomi grundad på mer demokratiska och långsiktiga premisser, och utifrån naturvetenskaplig kunskap blir nödvändig med de globala utmaningar vi står inför.
Inlägg #6: Postat: 2007-10-31 13:49:00
Jocke S
Frågor?
Laddar...